Punamustien päivitetty liigaohjelma valmiina

1.6.2020

Maailmanlaajuinen koronavirusepidemia on viivästyttänyt myös naisten jalkapallon pääsarjan aloitusta ja laittanut myös otteluohjelman uuteen uskoon. Uuden Subway Kansallisen Liigan nimeä kantavan pääsarjan päivitetty otteluohjelma on kuitenkin nyt vihdoin julkaistu ja pelit saadaan käyntiin jo vajaan kahden viikon kuluttua.

Uusi liigakausi potkaistaan käyntiin lauantaina 13.6., kun Naisten Liigan historian menestynein seura, nyt pääsarjaan palaava PK-35 Vantaa ja Jyväskylän Pallokerho kohtaavat Myyrmäen stadionilla. Kausi päästään siis aloittamaan poikkeuksellisen myöhään, joten se viedään läpi poikkeuksellisesti kaksinkertaisena sarjana. Aiemmilta kausilta tutut ylä- ja alaloppusarjat jäävät tällä kertaa pelaamatta. Jokaiselle joukkueelle kertyy näin ollen kaikkiaan 18 ottelua. Sarjan päätöskierros pelataan niin ikään poikkeuksellisen myöhään 7.- 8. marraskuuta.

Sarjakauden ottelutahti on poikkeuksellisen tiivis, mikä on huomioitu myös sääntömuutoksilla. Kaudella 2020 joukkueilta sallitaan poikkeuksellisesti viisi vaihtoa. Vaihtotapahtumia on kuitenkin käytössä tutut kolme, joten vaihtomäärien kasvattaminen ei lisää pelikatkojen määrää. Otteluohjelmaan on jätetty myös muutama varapäivä mahdollisten koronavirustartuntojen aiheuttamien ottelusiirtojen varalle.

Punamustien osalta sarjapelit alkavat siis lauantaina 13.6. kotikentällä JyPKiä vastaan. PK-35 Vantaa alkukausi on muutenkin vahvasti kotiottelupainotteinen, sillä joukkue pelaa peräti kuusi ensimmäisestä yhdeksästä ottelustaan kotoisella Myyrmäen stadionilla. Vain muutama päivä avauspelin jälkeen PK-35 Vantaa emännöin kiinnostavassa kohtaamisessa toista punamustaa liigaryhmää, pihlajamäkeläistä Pallokerho-35:ttä.

Kauden 2020 ensimmäinen Vantaan paikallisottelu on ohjelmassa heti viidennellä sarjakierroksella 10. heinäkuuta. Silloin PK-35 Vantaa saa vieraita Itä-Vantaalta, kun Tikkurilan Palloseura saapuu Myyrmäkeen. Punamustien vastavierailu kaupungin itäpuolelle on ohjelmassa syyskuun loppupuolella. Vantaalaisille jalkapallon ystäville on tarjolla tänä vuonna poikkeuksellisen paljon paikallispeliherkkua, sillä PK-35 Vantaa ja TiPS kohtaavat elokuun ensimmäisenä viikonloppuna myös Suomen Cupin välierässä Tikkurilassa.

PK-35 Vantaan sarjaohjelma 2020:

La 13.6. klo 14.00                     PK-35 Vantaa – JyPK                                          Myyrmäen stadion

Ke 17.6. klo 19.00                    PK-35 Vantaa – Pallokerho-35                          Myyrmäen stadion

La 27.6. klo 16.00                     FC Honka – PK-35 Vantaa                                Tapiolan urheilupuisto

Pe 3.7. klo 19.00                      PK-35 Vantaa – HJK                                           Myyrmäen stadion

Pe 10.7. klo 19.00                    PK-35 Vantaa – TiPS                                          Myyrmäen stadion

La 18.7. klo 16.00                     KuPS – PK-35 Vantaa                                         Savon Sanomat Areena

La 25.7. klo 14.00                     PK-35 Vantaa – Åland United                          Myyrmäen stadion

La 8.8. klo 16.00                       TPS – PK-35 Vantaa                                         Turun yläkenttä

Pe 14.8. klo 19.00                    PK-35 Vantaa – Ilves                                         Myyrmäen stadion

La 22.8. klo 16.00                     JyPK – PK-35 Vantaa                                          Harjun stadion

Ke 26.8. klo 19.00                    Pallokerho-35 – PK-35 Vantaa                        Puistolan nurmi