IMG 20200201 WA0010

Tiedote PK-35 Vantaan toiminnasta poikkeusolosuhteiden aikana

Lähes koko maailman poikkeusolosuhteisiin ajanut koronavirusepidemia vaikuttaa Suomessa myös jalkapallotoimintaan. Suomen Palloliitto päätti jo maaliskuussa jalkapallon kilpailutoiminnan keskeyttämisestä. Myöskään normaali joukkueharjoittelu ei ole poikkeusolosuhteissa mahdollista. Naisten Kansallisen Liigan sarjakauden käynnistämistä on suunniteltu kesäkuun puoliväliin, mutta sen vaikuttaessa epätodennäköiseltä sarjan osalta on tehty suunnitelmia myös myöhäisempien aloitusajankohtien varalle.

Hallituksen asettamat tartuntatautilain mukaiset kokoontumisrajoitukset ovat voimassa 13. toukokuuta saakka. Rajoitukset kieltävät yli kymmenen hengen kokoontumiset, mikä tekee normaalista joukkueharjoittelusta mahdotonta. Säädettyjen rajoitustoimenpiteiden rinnalla maamme hallitus ja terveysviranomaiset ovat lisäksi esittäneet painokkaita suosituksia välttää lähikontakteja. Myös Palloliiton pääsarjaseuroille jakaman ohjeistuksen suosituksena on täysin yksin tehtävää harjoittelua.

PK-35 Vantaa seuraa Suomen Palloliiton, Kansallisen Liigan ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen suosituksia välttää lähikontakteja. Joukkueen kapteeniston, valmennuksen, seuran hallituksen ja muutamien sidosryhmien kanssa käytyjen keskustelujen tuloksena PK-35 Vantaa on päättänyt pidättäytyä pienryhmäharjoittelusta ainakin 13.5. saakka ja toteuttaa harjoittelua siihen asti omatoimisesti valmennuksen laatimien ohjelmien mukaisesti. PK-35 Vantaa seuraa viranomais- ja asiantuntijatahojen suositusten kehittymistä ja reagoi tarvittaessa muutoksiin.

Suomessa eletään tällä hetkellä täysin poikkeuksellisissa olosuhteissa. Sen keskellä emme koe vastuulliseksi toimia terveysviranomaisten ja asiantuntijoiden suositusten vastaisesti.  Kaikki ylimääräinen kanssakäyminen lisää tartunta- ja sairastumisriskiä sekä vaikeuttaa tartuntaketjujen jäljittämistä. Emme voi asettaa urheilullisen edun tavoittelua pelaajien, heidän lähipiirinsä ja joukkueen taustatoimijoiden terveyden edelle.

Urheiluseuroilla ja pääsarjatason urheilijoilla on aina myös esikuvarooli. Poikkeusolosuhteissa seurojen vastuullinen toiminta on entistä tärkeämpää ja haluamme omalla toiminnallamme toimia sen vastuun mukaisesti. Mitä paremmin suosituksia noudatetaan, sitä nopeammin päästään palaamaan normaaliin elämänrytmiin niin kentällä kuin sen ulkopuolella.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

PK-35 Vantaa is a football club dedicated to women’s football. The women’s team competes for the Finnish championship in the Women’s League (Naisten Liiga). PK-35’s affiliate clubs are PK-35 (500 members) and Vantaan Jalkapalloseura (1500 members).

ORIGINATING FROM VYBORG

The roots of PK-35 Vantaa date back to 1935 and the city of Vyborg, where 36 footballers came together at the club’s inaugural meeting. This meeting held on 19th September 1935 elected to name the club Vyborg Football Club, or ViPK.

The club’s operations resumed in Vyborg all the way to the year 1939, at which time the club was disbanded because of the war. Operations were reinstated in Helsinki in 1948 and the club’s name was changed to Pallokerho-35 ry.

ENDING UP IN VANTAA

The men’s and women’s first teams migrated to Vantaa for the 2009 season. Since then the team’s operations have gone on in the embrace of Myyrmäki Stadium under the name of PK-35 Vantaa.

The women’s team has won six Finnish Women’s League championships and four national cups. It has also made the round of 32 in the UEFA Women’s Champions League every year that it has competed in it. The men’s teams operation ended after 2016 season.

The club’s goal is to consolidate itself as one of Finland’s leading football clubs in women’s football and to offer players a career path all the way from the minors to the first teams. PK-35 Vantaa provides excellent year-round training conditions not only for the youth already playing for PK-35 and VJS, but also for other young footballers from Vantaa and those who possess a red and black heart.

CONTACT US

CLUB