Ella Hopponen päättää pelaajauransa

10.4.2020

Punamustia pitkään edustanut Ella Hopponen päättää pelaajauransa. 24-vuotias Hopponen edusti PK-35 Vantaata yhtäjaksoisesti kuuden vuoden ajan ja oli mukana luomassa monia ikimuistoisia hetkiä.

Hopponen otti ensiaskeleensa jalkapallon parissa itävantaalaisen KOPSE:n riveissä. Sieltä keskikenttäpelaajan tie vei ensin Vantaan Jalkapalloseuraan ja lopulta PK-35 Vantaan liigaryhmään vuonna 2014. Pääsarjadebyyttinsä Hopponen teki heti samana vuonna. Yhteensä Hopposelle kertyi urallaan 30 Naisten Liigan ottelua.

Suomen nuorisomaajoukkueissakin esiintynyt Hopponen oli saavuttamassa PK-35 Vantaan paidassa kolmea Suomen mestaruutta, yhtä Suomen Cupin mestaruutta ja liiganousua viime syksynä.

Hopponen oli päättämässä pelaajauransa jo vuosi sitten, mutta hän halusi auttaa monivuotista seuraansa pikaisesti takaisin pääsarjaan ja päätti jatkaa pelejä vielä yhden kauden verran. Nousujuhliin päättyneellä viime kaudella Hopponen pelasi Ykkösessä 19 ottelua, joissa hän kirjasi tililleen kolme maalisyöttöä. Suomen Cupissa otteluja kertyi kolme ja osumia yksi. Lisäksi Hopponen esiintyi viime elokuussa yhdessä naisten Mestarien liigan karsintaottelussa Tallinnassa.

Riemukkaaseen liiganousuun päättyneestä pelaajaurasta on jäänyt Hopposelle paljon hienoja muistoja ja arvokkaita ihmissuhteita. Vaikka kilpatason pelit on tältä erää pelattu, Hopponen tulee jatkossakin toimimaan jollain tavalla Punamustien apuna.

– Parhaita muistojani ovat kaikki Mestarien liigan reissut, Suomen mestaruudet ja vielä tuo viimeinen kausi. Se oli tosi erilainen, mutta samalla ikimuistoinen, Hopponen sanoo.

– Koko futiselämä on tehnyt minusta tällaisen kuin olen ja futis ei tule lähtemään minusta mihinkään, vaikka en tällä hetkellä pelaakaan. Sen myötä olen saanut monta tärkeää kaveria ja ystävää, joiden kanssa olen pelannut yhdessä. Kiitokset koko PK-perheelle. Se on minulle tosi läheinen ja tärkeä!

Kiitos yhteisistä kausista ja onnea jatkoon Ella!