Eerika Appelqvist Punamustiin

1.11.2019

PK-35 Vantaa on solminut Eerika Appelqvistin kanssa kauden 2020 kattavan pelaajasopimuksen. Nuori laitapelaaja siirtyy Punamustiin FC Hongasta. Espoolaisseurassa hän pelasi päättyneellä kaudella B-tyttöjen SM-sarjaa ja pääsi harjoittelemaan naisten liigajoukkueen mukana.

18-vuotias Appelqvist on pelannut kaikki juniorivuotensa FC Hongassa. Päättyneellä kaudella hän lukeutui FC Hongan B-tyttöjen luottopelaajiin ja pelasi lähes poikkeuksetta kaikki ottelut alusta loppuun. Suomen Cupissa Appelqvist pääsi kohtaamaan myös uuden seuransa. Hän pelasi täyden ottelun, kun espoolaisten B-tytöt kärsivät PK-35 Vantaan vieraana 4-1-tappion Myyrmäessä.

Appelqvist on esiintynyt myös Suomen eri nuorisomaajoukkueissa. Viimeksi hän leireili tammikuussa alle 18-vuotiaiden tyttöjen maajoukkueen kanssa. Lisäksi hän kuului viime kesänä U17-tyttöjen EM-kisoissa upeasti kolmanneksi sijoittuneeseen maajoukkueryhmään.

Appelqvist hakee PK-35 Vantaasta uusia tuulia ja haluaa nyt ottaa kunnolla ensiaskeleensa liigatasolla. Hän uskoo sopeutuvansa Punamustien ryhmään hyvin niin pelillisesti kuin persoonana.

– Minulle on jäänyt sellainen kuva, että tänne on tosi helppoa tulla ja täällä on hyvä ilmapiiri. Odotan ensi kaudelta, että viihdyn täällä, saan hyvää treeniä ja kehityn pelaajana, Appelqvist sanoi.

– Olen yhteistyökykyinen ja helposti sopeutuva. Pelillisiltä ominaisuuksiltani olen nopea, taitava ja pallollisena rauhallinen pelaaja.

Punamustien päävalmentaja Jari Väisänen uskoo, että Appelqvistilla on kaikki edellytykset ottaa tulevalla kaudella hyviä kehitysaskeleita. Väisäsen mukaan hän erottui positiivisesti jo syyskuun Suomen Cupin ottelussa.

– Eerika on laitapelaaja, joka pystyy pelaamaan useammalla eri pelipaikalla kummallakin puolella. Hän osoitti jo keskinäisessä pelissämme paljon sellaisia asioita, joita arvostamme pelaajassa.  Uskomme vakaasti että tässä ympäristössä Eerikalla on hyvät mahdollisuudet kehittyä entisestään, Väisänen totesi.