Karoliina Autio jatkaa Punamustissa

27.9.2019

PK-35 Vantaa on solminut Karoliina Aution kanssa kauden 2020 kattavan jatkosopimuksen. Ensimmäistä kauttaan Punamustissa pelaava hyökkääjä on lukeutunut tällä kaudella joukkueensa tehokkaimpiin pelaajiin.

19-vuotias Autio pelasi kaikki juniorivuotensa Vantaan Jalkapalloseuran riveissä. VJS:n riveissä hän pelasi viime kaudella sekä B-tyttöjen SM-sarjaa että naisten Kakkosta. Viime talvena Autio otti kuitenkin urallaan uuden askeleen ja siirtyi naapuriseura PK-35 Vantaan riveihin.

Autio on esiintynyt tällä kaudella Punamustien kaikissa 18 Ykkösen ottelussa ja viimeistellyt niissä kahdeksan maalia. Osumien lisäksi hyökkääjä on kirjauttanut nimiinsä myös seitsemän maaliin johtanutta syöttöä. Tämän kauden kolmessa Suomen Cupin ottelussa Autio on osunut kolmesti. Lisäksi Autio osui elokuussa kahdesti myös Mestarien liigan karsinnoissa Tallinnassa.

PK-35 Vantaan päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan Autio on ottanut heti ensimmäisellä kaudellaan tärkeää roolia joukkueessa. Samalla hän muistutti, että nuorella hyökkääjällä on vielä paljon kehityspotentiaalia.

– ”Karkki” oli talvella mukaan tullessaan vielä aika tuntematon pelaaja, mutta hän on noussut kauden aikana hyvin esiin ja ottanut paikkansa joukkueessa. Karkki on äärettömän tunnollinen harjoittelija, minkä myötä hän on saanut kauden aikana paljon vastuuta ja onnistumisia, Väisänen kehui.

– Kyseessä on todella vahva ja nopea pelaaja sekä tietysti hyvä viimeistelijä. Hyvän harjoittelun myötä Karkilla on kaikki mahdollisuudet ottaa edelleen isoja kehitysaskelia.

Autio jatkaa Punamustien riveissä hyvillä mielin. Kuluva kausi on sujunut mallikkaasti, mutta joukkueella on vielä korkeat tavoitteet loppusyksyyn ja ensi kauteen.

– Kausi on sujunut joukkueelta hyvin ja olemme parantaneet peliämme kauden edetessä. Odotan ensi kautta jo innolla ja totta kai toivon, että palaamme liigaan. Tavoitteenani on kehittyä lisää ja päästä pelaamaan liigassa ensi kaudella, Autio sanoi.