Sanni Solehmainen jatkaa Punamustissa myös kaudella 2020

11.9.2019

PK-35 Vantaa on solminut maalivahti Sanni Solehmaisen kanssa kauden 2020 kattavan jatkosopimuksen. 18-vuotias Solehmainen nousi Punamustien ryhmään viime talvena ja on osoittanut läpi kauden hyviä otteita sekä peleissä että harjoituskentällä.

Nuori maalivahti siirtyi talvella Punamustien riveihin kasvattajaseurastaan VJS:stä, jonka riveissä hän pelasi viime kaudella B-tyttöjen SM-sarjaa ja naisten Kakkosta. Tällä kaudella Solehmainen on pelannut PK-35 Vantaan paidassa kaikkiaan 14 Ykkösen ottelua. Lisäksi hänellä on tältä kaudelta tilillään yksi Mestarien liigan ja yksi Suomen Cupin ottelu.

Solehmaisella on nuoruudestaan vankkaa kenttäpelaajakokemusta. Siitä on ollut tällä kaudella merkittävää hyötyä, sillä Punamustien kokoonpanotilanne on ollut muutamassa ottelussa tiukka. Solehmaisen kauden kummallisin tilasto liittyykin juuri kenttäpelaajana pelattuihin minuutteihin, sillä hänellä on tämän kauden Ykkösessä enemmän tehtyjä kuin päästettyjä maaleja. Tolppien välissä pelaamissaan sarjaotteluissa Solehmainen ei ole päästänyt vielä maaliakaan, mutta kesäkuussa hän onnistui kenttäpelaajan roolissa maalinteossa GBK:n verkkoon.

Solehmainen jatkaa tutussa joukkueessa hyvillä. Hän uskoo PK-35 Vantaan olevan hänelle kehittymisen kannalta paras vaihtoehto. Ennen tulevaa kautta Solehmainen haluaa kuitenkin loppukauden aikana auttaa Punamustia saavuttamaan tavoitteensa.

– On kivaa saada jatkaa PK-35 Vantaassa. Täällä on huippuvalmentajat ja huippujoukkue. Olen kehittynyt tämän kauden aikana paljon, mutta uskon, että tässä seurassa pystyn kehittymään vielä paljon lisää, Solehmainen sanoo.

– Odotan totta kai, että nousemme takaisin liigaan ja näytämme ensi kaudella kaikille kuuluvamme sinne – ja toivottavasti taistelemme jälleen mestaruudesta.

PK-35 Vantaan maalivahtivalmentaja Jouni Puttonen on tyytyväinen suojattinsa jatkosopimukseen. Hänen mukaansa Solehmainen on ottanut jo kuluvan kauden aikana merkittäviä kehitysaskelia.

– Sanni on todella ahkera ja tunnollinen harjoittelija. Hän on mennyt tämän kauden aikana paljon eteenpäin. Esimerkiksi torjuntavarmuus parantuu koko ajan. Siinä Sanni on ottanut isoja askelia. Näemme Sannissa vielä paljon potentiaalia kehittyä, Puttonen arvioi.

– Ehkä Sannin suurin vahvuus on jalalla pelaaminen. Siinä hän on todella hyvä. Tällä kaudella on ollut onni joukkueelle, että Sanni pystyy pelaamaan niin hyvin myös kentällä.