Tervetuloa Punamustiin Kira Laurento!

19.7.2019

PK-35 Vantaa on solminut Kira Laurennon kanssa kauden 2019 loppuun asti ulottuvan pelaajasopimuksen. 22-vuotias yhdysvaltalaispelaaja tuo Punamustien peliin runsaasti lisää vaihtoehtoja, sillä hän pystyy pelaamaan monipuolisesti erilaisissa hyökkäävissä rooleissa.

Laurento on kotoisin Pennsylvaniasta, missä hän on edustanut paikallista Penn Fusion FC:ta. Ennen Suomeen siirtymistään Laurento opiskeli ja pelasi Old Dominionin yliopistossa. Yliopistojoukkueessaan hän kantoi myös kapteeninnauhaa ja kauden 2018 päätteeksi hänet valittiin joukkueensa arvokkaimmaksi pelaajaksi. Laurento pelasi viime kaudella kaikki 19 ottelua ja viimeisteli niissä neljä maalia.

Yhdysvaltalaispelaaja pelaa nyt ensimmäistä kertaa ulkomailla, joten hän on luonnollisesti innoissaan uudesta haasteesta. Laurento on ehtinyt jo jonkin verran seuraamaan Punamustien otteita kotimaastaan käsin.

– En tiennyt joukkueesta kovin paljoa etukäteen, mutta olin kevään ja alkukesän ajan yhteydessä valmennuksen ja taustajoukkojen kanssa. Siitä lähtien olen seurannut joukkueen otteita ja tiedän heidän pärjänneen hyvin, Laurento kertoi

– Odotan joukkueelta nopeavauhtista pelaamista. Liityn innolla mukaan ryhmään ja odotan pystyväni kehittämään pelaamistani. Näen itseni hyökkäysorientoituneena pelaajana, jonka suurimmat vahvuudet ovat nopeus ja aggressiivisuus.

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Laurento tuo joukkueen pelaamiseen jälleen lisää vaihtoehtoja. Hän uskoo yhdysvaltalaisen vastaavan hyvin Punamustien tarpeisiin.

– Olemme tehneet taustatyömme mahdollisimman huolellisesti ja hyödyntäneet kontaktejamme. Uskomme, että Kira on monipuolisena pelaajana meille sopiva vahvistus, Väisänen totesi.

– Hän pystyy pelaamaan lähes kaikissa hyökkäävissä rooleissa ja on tottunut pelaamaan monilla erilaisilla pelijärjestelmillä. Pelaajarinkimme on yhä pieni, joten Kira tuo meille jälleen lisää vaihtoehtoja hyökkäyssuunnan pelaamiseen. Toivottavasti saamme hänet mahdollisimman nopeasti mukaan tositoimiin.

Laurento saapui Suomeen perjantai-iltapäivänä, joten hän ei ole vielä ehtinyt harjoittelemaan uuden joukkueensa mukana. Huomisen TuWe-kotiottelun Laurento seuraa vielä katsomon puolelta.