Punamustien pelit jatkuvat lauantaina Tuusulassa

19.4.2019

Voitokkaasti Ykkösen aloittaneen PK-35 Vantaan sarjapelit jatkuvat jälleen huomenna. Pääsiäisviikonlopun ottelussa vastaan asettuu Punamustien tavoin avausottelunsa voittanut Pallokerho Keski-Uusimaa. Ottelu pelataan huomenna lauantaina 20.4. klo 14.00 Tuusulan tekonurmella.

PK-35 Vantaan sarjakausi käynnistyi viikko sitten 0-3-voitolla TuWen vieraana. Avausjakso oli Turussa maaliton, mutta vieraiden hallinta konkretisoitui tehoiksi vihdoin toisen jakson alussa. Punamustien sarja-avauksen osumista vastasivat Filippa Kilponen, Elina Salmi sekä Karoliina Autio.

PKKU sen sijaan aloitti oman urakkansa Ykkösessä 5-0-kotivoitolla sarjanousija HauPasta.  Etenkin kotijoukkueen aloitus oli väkevä, sillä ryhmä tehtaili ensimmäiset neljä osumaa reilussa puolessa tunnissa. PKKU:n kauden ensimmäisistä osumista vastasivat Siiri Eteläaho, Anna-Kaisa Hannuksela, Leena Salmela sekä kahdesti osunut Natalia Kusmin.

Ennen sarjakauden alkua PKKU ehti pelata kolme harjoitusottelua, joissa se kärsi 3-0-tappiot HPS:lle ja Pihlajamäen PK-35:lle sekä kaatoi FC Kuusysin lukemin 1-0. PKKU:lla on farmiyhteistyösopimus liigajoukkue FC Hongan kanssa, joten Ykkösen otteluissa saatetaan nähdä pelaaja-apua espoolaisryhmästä.

PK-35 Vantaan kokoonpanosta puuttuu lauantaina varmuudella Elina Salmi. Joukkueen uusi sopimuspelaaja Vera Saastamoinen sekä yhteistyöseura EBK:n nuoret Wilma Forsblom ja Emma Korkalaisen sen sijaan ovat huomenna Punamustien vahvuudessa. Myös viime ottelusta puuttunut Selina Mustajoki on jälleen käytettävissä.

Tavoitteena pelin kehittäminen

Punamustien päävalmentaja Jari Väisäseen mukaan joukkueen tavoitteena on jälleen parantaa pelaamistaan viime viikonlopun sarja-avaukseen nähden. Väisänen uskoo, että PKKU tarjoaa PK-35 Vantaalle hieman erilaisen haasteen kuin viikko sitten kohdattu TuWe.

– Ensimmäinen sarjapeli oli vielä vähän hakemista. Vaikka pallonhallinta oli meillä, selkeille maalipaikoille pääseminen ei ollut vielä niin kontrolloitua. Olemme harjoitelleet sitä tämän viikon, joten toivottavasti se näkyy huomenna myös pelissä. Hyökkäyspään tilanteisiin kaivataan vielä lisää päättäväisyyttä, Väisänen totesi.

– Puolustussuuntaan emme joutuneet TuWe-pelissä tekemään kovin paljoa, vaan keskityimme enemmän vain kenttätasapainon säilyttämiseen. Huomenna vastassa on varmasti erilainen joukkue, joten joudumme kenties kiinnittämään enemmän huomiota puolustuspeliin ja mahdollisesti myös pelin avaamiseen. Toivottavasti PKKU pelaa aktiivisempaa jalkapalloa kuin syvällä omalla alueellaan maannut TuWe.

Väisäsen mukaan joukkueella on vain rajallisesti tietoa pääsiäislauantain vastustajasta PKKU:sta. Punamustien omaan ryhmään sen sijaan tulee jonkin verran muutoksia, kun mukaan saadaan muutamia uusia nimiä.

– Saimme nyt Vera Saastamoisen tuomaan hyökkäykseemme lisää leveyttä ja kokemusta maalintekotilanteisiin. Lisäksi Selina Mustajoki tulee nyt mukaan puolustuslinjaan. Hän tuntee pelitapamme hyvin ja pärjää vahvana pelaajana hyvin kaksinkamppailutilanteissa, Väisänen sanoi.

– Lisäksi meillä on huomenna mukana kolme EBK:n pelaajaa tuomassa leveyttä. Jessika Heikkosen lainapesti jatkuu ja kaksi nuorta pelaajaa tulee mukaan yhteistyöseurasopimuksen kautta.

PKKU – PK-35 Vantaa pelataan huomenna lauantaina 20.4. klo 14.00 Tuusulan tekonurmella.