Sanni Solehmainen Punamustien riveihin

19.3.2019

PK-35 Vantaa on solminut Sanni Solehmaisen kanssa kauden 2019 kattavan pelaajasopimuksen. 18-vuotias maalivahti siirtyy Punamustien riveihin Vantaan Jalkapalloseurasta.

Solehmainen on Länsi-Vantaan jalkapallokasvatteja, sillä hän liittyi VJS:n riveihin jo kuusivuotiaana ja kävi seuran eri ikäluokat läpi. Viime vuosina hän on pelannut VJS:n paidassa sekä B-tyttöjen SM-sarjaa että naisten Kakkosta. PK-35 Vantaan mukana Solehmainen on harjoitellut syksystä lähtien, mutta nyt hän liittyy joukkueen myös virallisesti.

– Olen tosi innoissani siitä, että pääsen nyt liittymään vakituisesti PK-35 Vantaan riveihin. Tämä on iso askel eteenpäin jalkapallourallani.  Olen treenannut joukkueen mukana kovaa koko talven ja kehittynyt omasta mielestäni jo siinä ajassa paljon, joten on hienoa, että se nyt palkitaan, Solehmainen totesi.

– Alkavalla kaudella odotan kehitykseni jatkuvan samaa tahtia ja pääseväni antamaan näyttöjä – ja totta kai, että joukkue nousee takaisin liigaan!

Punamustien maalivahtivalmentajan Jouni Puttosen mukaan joukkue saa riveihinsä hyvän harjoittelijan ja hyvin pelitapaansa sopivan maalivahdin.

– Sanni on erittäin motivoitunut ja tunnollinen harjoittelija. Lisäksi hän on erittäin hyvä pelaamaan jalalla, Puttonen arvioi.