Karoliina Autio PK-35 Vantaan paitaan

24.1.2019

PK-35 Vantaa on solminut Karoliina Aution kanssa kauden 2019 kattavan pelaajasopimuksen. Nuori hyökkääjä siirtyy Punamustiin Vantaan Jalkapalloseuran riveistä. Autio teki ensiesiintymisensä jo viime viikonloppuna, kun hän pääsi loppuhetkillä kentälle Suomen Cupin ottelussa TiPSiä vastaan.

18-vuotias Autio on pelannut koko aiemman jalkapallouransa ajan VJS:n paidassa. Hän on käynyt läpi seuran juniori-ikäluokat aina B-tyttöihin saakka. Viime kaudella hän pelasi sekä B-tyttöjen SM-sarjaa että naisten Kakkosta.

B-tyttöjen SM-sarjassa ja –karsinnoissa Autio lukeutui joukkueensa avainpelaajiin. Hän pelasi yhteensä 22 ottelua, joissa syntyi 12 maalia. Kakkosessa Aution tilille kertyi kahdeksan ottelua ja kaksi täysosumaa.

Punamustien päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan Autio on osoittanut lupaavia otteita talven harjoituksissa. Hän uskoo, että nuorella hyökkääjällä on useita hyviä ominaisuuksia.

– ”Karkki” on ollut talvikauden ajan meidän mukanamme ja hän on harjoitellut koko ajan tosi hyvin. Hän on myös mennyt selkeästi eteenpäin jo tässä ajassa. Kyseessä on potentiaalinen hyökkääjä. Karkki on vahva, nopea ja hyvä viimeistelijä, Väisänen kertoi.

Autio on päässyt hyvin sisään Punamustien joukkueeseen. Hänen mukaansa tasokas joukkue tarjoaa hyvän mahdollisuuden haastaa itseään.

– Liityn hyvillä mielin mukaan ryhmään. On ollut kiva treenata hyvien pelaajien kanssa ja aiempaa kovemmalla tempolla, Autio sanoi.