Elina Salmi jatkaa Punamustien puolustuksessa

12.1.2019

PK-35 Vantaa on solminut Elina Salmen kanssa kauden 2019 kattavan jatkosopimuksen. Puolustajana pelaava 24-vuotias Salmi aloittaa jo seitsemännen täyden kautensa Punamustissa.

Espoolaislähtöinen Salmi nousi PK-35 Vantaan VJS:n kautta ensimmäisen kerran jo kaudella 2011, jolloin hän teki heti debyyttinsä Naisten Liigassa. Vakituisesti hän otti paikkansa liigaryhmässä kuitenkin vasta kaudella 2013. Loukkaantumishuolet pilasivat Salmen kaksi seuraavaa kautta, mutta kolmen viime kauden ajan hän on ollut Punamustien joukkueessa isossa roolissa.

Salmi on pelannut urallaan yhteensä 72 ottelua Naisten Liigassa. Mestaruusjuhliin päättyneellä viime kaudella hän pelasi 19 liigaottelua.

Päättyneellä kaudella jälleen suuressa roolissa ollut Salmi odottaa jo uuden kauden alkua. Hänen mukaansa PK-35 Vantaa tavoittelee menestystä kolmella eri rintamalla.

– Odotan tulevaa kautta innolla. On hienoa, että pelaamme tällä kaudella jälleen myös Mestarien liigaa ja Suomen Cupia. Meillä on hyvä ryhmä koossa ja uudet pelaajat tuovat hyvää piristystä joukkueeseen. Lähdemme ehdottomasti tavoittelemaan liigamestaruutta ja jatkopaikkaa Mestarien liigassa, Salmi sanoi.

PK-35 Vantaan päävalmentaja Jari Väisänen on tyytyväinen seuraa pitkään edustaneen Salmen jatkosopimukseen. Hänen mukaansa Salmi tuo alakertaan alkavalla kaudella jälleen tuttua osaamista sekä puolustus- että hyökkäyssuuntaan.

– ”Ellu” on joukkueen alakerran monivuotinen luottopelaaja. Hän on erittäin hyvä puolustussuuntaan, mutta hänellä on kyvyt osallistua myös hyökkäysten tukemiseen. Se on meidän pelitavassamme tosi tärkeää ja auttaa meitä luomaan ylivoimia, Väisänen kuvaili.

– Ellu on vahva kaksinkamppailupelaaja, mikä nähtiin muun muassa viime kauden yläloppusarjassa. Ellu pelasi kaikin puolin todella vahvan loppukauden.