Kaisa Collin siirtyy Ruotsiin

4.1.2019

Kaksi kautta PK-35 Vantaan paidassa pelannut Kaisa Collin jatkaa uraansa Ruotsin pääsarjassa. Päättyneellä kaudella Punamustien mestaruusmaalin viimeistelleen hyökkääjän uusi seura on Eskilstuna United.

21-vuotias Collin on helsinkiläisen Gnistanin kasvatti, joka siirtyi Punamustiin HJK:sta kaudeksi 2017. Hän ehti pelata PK-35 Vantaan paidassa kaksi kautta, joista ensimmäisen päätteeksi hänet kruunattiin 20 osumallaan Naisten Liigan maalikuningattareksi. Päättyneellä kaudella Collin pääsi juhlimaan Punamustien kanssa ensimmäistä Suomen mestaruuttaan.

Kahden PK-35 Vantaan riveissä vietetyn kauden aikana Collin pelasi yhteensä 41 liigaottelua, joissa syntyi 27 maalia. Yhteensä hän on pelannut urallaan 89 Naisten Liigan ottelua ja viimeistellyt niissä 63 maalia.

Collin nousi Punamustissa pelaamiensa kausien aikana myös naisten A-maajoukkueeseen, jossa hän teki ensiesiintymisensä syksyllä 2017. Tähän mennessä Collin on pelannut yhteensä 13 A-maaottelua, joissa hän on osunut kahdesti.

Collin suuntaa Ruotsiin hyvillä mielin ja kiitollisena seuralle, jonka paidassa hän voitti toissa kaudella Naisten Liigan maalipörssin ja viime kaudella vihdoin pitkään jahtaamansa Suomen mestaruuden.

– Kiitos kaikille, jotka ovat olleet pyörittämässä seuran toimintaa. Erityiskiitokset kaikille vapaaehtoisille ja fysioterapeutti Janne Merikalliolle, joka ei ole jättänyt yhtään hoitopäivää väliin!, Collin kiitteli.

PK-35 Vantaa kiittää Kaisaa yhteisistä kausista ja toivottaa onnea jatkoon!