Tiia Peltonen uusien haasteiden pariin

5.11.2018

Juniorivuosistaan lähtien Punamustia edustanut Tiia Peltonen siirtyy uusien haasteiden pariin. Peräti 16 vuoden ajan PK-35:n raitapaitaa kantaneen Peltosen ura jatkuu ensi kaudella ahvenanmaalaisen Åland Unitedin paidassa.

Peltonen on kantanut PK-35:n punamustaa pelipaitaa seitsemänvuotiaasta lähtien. Seuraan liityttyään hän eteni määrätietoisesti junioreista Naisten Liigaan ja aina A-maajoukkueeseen asti. PK-35 Vantaan liigajoukkueessa Peltonen ehti pelata kaikkiaan viisi menestyksekästä kautta.

Päättyneellä kaudella Peltonen pelasi 21 liigaottelua. Yhteensä hän on pelannut urallaan PK-35 Vantaan paidassa jo 91 Naisten Liigan ottelua. Viiden Punamustien liigaryhmässä vietetyn kauden aikana Peltonen on ollut voittamassa neljää Suomen mestaruutta ja yhtä Suomen Cupin mestaruutta.

Peltonen on käynyt läpi Suomen eri nuorisomaajoukkueet ja nousi lopulta viime syksynä naisten maajoukkueen mukaan. A-maajoukkuedebyyttinsä Peltonen teki maaliskuussa Cyprus Cupin ottelussa Sveitsiä vastaan. Tähän mennessä hän on pelannut yhteensä seitsemän A-maaottelua.

”Tipe” jättää pitkään edustamansa seuran haikeana, mutta samalla kiitollisena. Hän kokee, että nyt on oikea hetki etsiä uusia haasteita sekä kentällä että sen ulkopuolella.

– Haluan kiittää PK-35:tä yhteisistä vuosista. Olen saanut paljon hyviä kokemuksia ja ystäviä sekä kehittynyt jalkapalloilija sellaiseksi kuin nyt olen. Haluan kiittää erityisesti Pasi Jaakonsaarta, joka on ollut valmentajanani B-tytöistä lähtien. Uskon, että nyt on sopiva aika kokeilla jotain uutta ja astua pois mukavuusalueelta, Peltonen sanoo.

PK-35 Vantaa kiittää Tipeä yhteisistä vuosista ja toivottaa kaikkea hyvää jatkoon. Kerran punamusta, aina punamusta!