Markku Hynnisestä PK-35:n Kunniajäsen nro 17

7.5.2018

Pitkän linjan seuratoimija ja PK-35 Vantaa ry:n puheenjohtaja Markku Hynninen on nimetty PK-35:n Kunniajäseneksi nro 17. Hänelle luovutettiin samalla Opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämä Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun ansioristi.

Hynninen liittyi PK-35:een pelaajana vuonna 1971, minkä jälkeen on toiminut Punamustissa mm. valmentajana ja seuran hallituksessa. Hän on vuosien varrella vaikuttanut merkittävästi seuran olosuhdekehitykseen sekä toimii nyt kymmenettä vuotta PK-35 Vantaan puheenjohtajana.

– Tuntuu tietysti aina hyvältä, kun saa tunnustusta. Vaikka seurassa on tullut jo 47 vuotta täyteen, kyse ei ole vielä jäähyväisistä, Hynninen, 63, sanoo.

Punamustien tuorein Kunniajäsen on erittäin tyytyväinen seuran viime aikojen kehitykseen ja nykytilaan. Hän korostaa etenkin palkatun henkilökunnan, koko ajan kasvavan jäsenmäärän, vakaan talouden sekä olosuhteiden merkitystä.

– Lähtökohtanamme olivat aikoinaan pölyinen hiekkakenttä ja pukukoppien kamiinat, joten paljon on ehtinyt tapahtua. Olemme Suomen ensimmäisiä jalkapalloseuroja, jotka alkoivat rakennuttaa omia kenttiä ja halleja, Hynninen jatkaa.

– On todella hienoa, jos tuhannen jäsenen raja menee lähiaikoina rikki, kuten on annettu ymmärtää. Koen seuran asioiden olevan kaikin puolin hyvällä mallilla.

PK-35:n aiemmin nimeämät kunniajäsenet ovat Pauli Tarvonen, Einari Mättö, Oskar B. Manninen, Valto Mattila, Kalevi Kaasinen, Lasse Lund, Reino Hämäläinen, Veikko Räisänen, Reijo Forssander, Kirsi Lauren, Ritva Malmström, Helena Mustonen, Mauno Tuunainen, Kalevi Tuulenmäki, Tarmo Janhonen ja Timo Viljamaa.