Ida Raustolalle jatkosopimus

16.11.2017

PK-35 Vantaa on solminut Ida Raustolan kanssa kauden 2018 kattavan jatkosopimuksen. Toisen kautensa Punamustissa aloittava 19-vuotias Raustola viihtyy keskuspuolustajana tai keskikentän keskustassa.

Riihimäkeläinen Raustola nousi PK-35 Vantaan ryhmään vuosi sitten yhteistyöseura VJS:n riveistä. Naisten Liigassa hän pääsi debytoimaan heinäkuussa 0-3-vierasvoitossa GBK:ta vastaan. Raustola oli Kokkolassa avauskokoonpanossa ja esitti heti ensiesiintymisessään vahvoja otteita. Kaikkiaan Raustola esiintyi kauden aikana neljässä liigaottelussa.

Raustola pelasi päättyneellä kaudella myös naisten Ykkösen otteluita PK-35 Vantaan farmiseuran HPS:n riveissä. Hän nousi HPS:ssä isoon rooliin ja pelasi suurimmassa osassa sarjapeleistä täyden ottelun. Seurajoukkueiden lisäksi Raustola on esiintynyt myös Suomen nuorisomaajoukkueissa.

Rauhallinen pelaaja

Punamustien päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan Raustola nousi viime kaudelle hienosti joukkueen mukaan. Väisänen uskoo viime kaudella Ykkösessä saatujen arvokkaiden peliminuuttien kantavan tulevalla kaudella hedelmää.

– Ida lukeutuu VJS:n kautta ryhmäämme nousseisiin pelaajiin. Hän harjoitteli koko viime kauden hyvin ja sai ison roolin HPS:ssä pelaten siellä hyviä pelejä. Farmijoukkueessa pelaaminen palveli Idaa todella hyvin. Sen myötä uskomme, että hän on nyt entistä valmiimpi ottamaan isompaa roolia, Väisänen sanoi.

– Ida on rauhallinen pelaaja, joka sopii pelitapaamme hyvin. Hän pystyy rakentamaan peliä ja uskaltaa pelata rauhallisesti. Ida pystyy pelaamaan keskiakselilla niin alimmassa linjassa kuin keskikentälläkin.

Raustola odottaa jo talviharjoittelua ja uutta kautta. Hän haluaa ottaa tulevan kauden aikana jälleen uusia kehitysaskeleita.

– On tosi kivaa jatkaa täällä myös tulevalla kaudella. Odotan tosi innolla talvea ja kovia treenejä. Henkilökohtaisesti tavoitteenani on saada lisää vastuuta ja kehittyä lisää pelaajana, Raustola totesi.

PK-35 Vantaan julkaistut pelaajasopimukset kaudelle 2018: Velma Oikarinen, Emma Immonen, Tiia Peltonen, Ashley Riefner, Roosa Bröijer, Ida Raustola, Filippa Kilponen, Elli-Noora Kainulainen ja Jasmin Leppioja.