Punamustat viidettä kertaa Suomen Cupin loppuottelussa

11.10.2017

PK-35 Vantaa pelaa tulevana lauantaina viidettä kertaa Suomen Cupin loppuottelussa. Punamustien aiemmat loppuottelut ovat sujuneet voitokkaasti, sillä joukkue on voittanut niistä jokaisen. Lauantaina PK-35 Vantaa pääsee jahtaamaan viidettä cup-mestaruuttaan kotikentällään Myyrmäessä.

PK-35 Vantaa on Suomen Cupin voitoilla mitattuna Suomen toiseksi menestynein seura. 2010-luvulla huipulle noussut PK-35 Vanta voitti Suomen Cupin kolmesti peräkkäin vuosina 2011 – 2013. Pokaaliputken jälkeen Punamustien cup-taival katkesi kahtena vuonna peräkkäin välierävaiheessa, mutta viime kaudella joukkue eteni jälleen loppuotteluun ja pääsi juhlimaan cup-mestaruutta kahden vuoden tauon jälkeen.

Ensimmäisen Suomen Cupin loppuottelunsa PK-35 Vantaa pelasi kaudella 2011. Tuolloin joukkue kaatoi Tampereen Ilveksen lukemin 2-0 ja pääsi nostelemaan cup-kannua historiallisesti ensimmäisen kerran. Vuotta myöhemmin PK-35 Vantaa kaatoi loppuottelussa Kuopion Pallokissat maalein 2-1. Punamustien voitto-osumasta vastasi tuolloin joukkueen nykyinen kapteeni Sanna Saarinen. Cup-mestaruuksien hattutemppu varmistui vuonna 2013, kun HJK taipui loppuottelussa lukemin 2-0.

Punamustien tuorein cup-voitto on tuplamestaruuteen päättyneeltä viime kaudelta. PK-35 Vantaa kaatoi Jyväskylässä pelatussa loppuottelussa FC Hongan lukemin 2-0 Hanne Ojanperän ja nykyään HJK:ta edustavan Maiju Hirvosen osumilla.

Tulevana lauantaina PK-35 Vantaa pelaa siis viidennen Suomen Cupin loppuottelunsa. Tällä kertaa kilpailun huipennus pelataan kuitenkin ensimmäistä kertaa Punamustien kotikentällä Myyrmäessä. Tämän vuoden loppuottelussa PK-35 Vantaa saa vastaansa Helsingin Jalkapalloklubin.

Punamustien nykyjoukkueen pelaajista kapteeni Saarinen ja Tia-Maria Jaakonsaari ovat olleet mukana jokaisella cup-mestaruuskaudella. Loppuotteluissa maalinteossa ovat onnistuneet Saarinen ja Ojanperä.

PK-35 Vantaa Suomen Cupin loppuotteluissa:

2011: PK-35 Vantaa – Ilves 2-0

2012: PK-35 Vantaa – Pallokissat 2-1

2013: PK-35 Vantaa – HJK 2-0

2016: PK-35 Vantaa – FC Honka 2-0

Suomen Cupin loppuottelu PK-35 Vantaa – HJK pelataan lauantaina 14.10. klo 12.00 Myyrmäen jalkapallostadionilla.