Edessä punamusta superviikonloppu

4.10.2017

Tuleva viikonvaihde on todellinen Punamustien superviikonloppu. Sekä naisten joukkue että B-tytöt taistelevat viikonloppuna Suomen mestaruudesta. Asetelma on poikkeuksellisen mielenkiintoinen, sillä molemmat kohtaavat päätöskierroksen ottelussaan pääkilpailijansa FC Hongan.

PK-35 Vantaa lähtee Naisten Liigan päätöskierroksella kahden pisteen etumatkalta FC Honkaan nähden. Sarjakausi saa jännittävän huipennuksen, sillä kärkikaksikko kohtaa lauantaina toisensa Myyrmäessä. Punamustien kannalta lähtökohdat ovat selkeät, sillä voitolla tai tasapelillä joukkue juhlisi neljättä peräkkäistä Suomen mestaruutta.

B-tyttöjen SM-sarjassa tilanne on juuri päinvastainen. FC Honka on kaksi pistettä Punamustia edellä. PK-35:n on siis voitettava ottelu noustakseen espoolaisten ohi Suomen mestareiksi. Punamustilta löytyy rutiinia voittamiseen, sillä naisten tavoin myös B-tytöt ovat voittaneet SM-kultaa kolmesti peräkkäin.

Molemmilla hyvät lähtökohdat

PK-35 Vantaan päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan joukkue pääsee ratkaisuotteluun hyvistä lähtökohdista. Viime viikonlopun upea nousu 2-0-tappioasemasta voittoon TPS:n vieraana nosti Punamustien itseluottamusta entisestään.

– Tällä hetkellä joukkueen vireystila on hyvä ja meillä on alla hyvä toinen jakso TPS:ää vastaan. Lähdemme päätöskierrokselle todella luottavaisin mielin. Meidän kannaltamme on hyvä, että pääsemme pelaamaan kotikentällämme ja tutulla alustalla, Väisänen totesi.

Väisäsen mukaan on koko Punamustien seurayhteisön kannalta poikkeuksellisen hienoa, että kaksi joukkuetta pelaa peräkkäisinä päivinä kirkkaimmista mitaleista. B-tyttöjen lähtökohdat ovat täysin päinvastaiset kuin naisten joukkueella, sillä PK-35 on sunnuntaina pakkovoiton edessä. Väisänen uskoo, että mestaruus ratkaistaan henkisellä puolella.

– Tämä on todella hieno tilanne, että PK-35 ja FC Honka pelaavat samana viikonloppuna Suomen mestaruudesta sekä naisissa että B-tytöissä. Enempää ei voi seuratasolla toivoa, Väisänen sanoi.

– B-tytöt tarvitsevat viimeisessä ottelussaan voiton, mutta toivottavasti he pystyvät olemaan henkisesti vahvempia kuin Honka.

PK-35:n B-tyttöjen päävalmentaja Rami Rantasen mukaan viimeisellä kierroksella ratkeava mestaruus on hieno huipennus pitkälle sarjakaudelle. Aikaisemmista kausista poiketen B-tyttöjen Suomen mestaruus ratkaistaan tällä kertaa sarjamuotoisesti.

– Pitkä TBSM-kausi saa sunnuntaina arvoisensa päätöksen, kun jo tammikuun lopussa karsintasarjalla alkanut kausi huipentuu. Uusi joukkue on kasvanut vuoden aikana loistavasti yhteen ja muutamasta notkahduksesta huolimatta meillä on vielä viimeisessä pelissä vielä mahdollisuus kaikkein kirkkaimpiin mitaleihin.

Rantanen toivottaa onnea myös naisten joukkueelle. Hänen mukaansa PK-35 Vantaa ja FC Honka ratkaisevat mestaruuden kohtalon ansaitusti keskenään.

– Lauantaina ”Myrtsissä” nähdään varmasti hieno peli, jossa kaksi Naisten Liigan parasta joukkuetta ratkaisevat mestaruuden. Koko TBSM-joukkue toivottaa Punamustien naisten jengille tsemiä lauantain viimeiseen peliin!

Naisten Liigan huipentava PK-35 Vantaa – FC Honka pelataan lauantaina 7.10. klo 15.00 Myyrmäen jalkapallostadionilla. B-tyttöjen Suomen mestaruus sen sijaan ratkaistaan sunnuntaina 8.10. klo 13.00 Pallomyllyssä.

PK-35 Vantaa kutsuu kaikki pääkaupunkiseudun junioripelaajat seuraamaan lauantain Naisten Liigan ottelua. Seura-asuisteissaan saapuvilla junioreilla on otteluun vapaa pääsy.