Filippa Kilponen ja Elli-Noora Kainulainen nousevat naisten joukkueeseen

27.9.2017

PK-35 Vantaa on solminut pelaajasopimukset Filippa Kilposen ja Elli-Noora Kainulaisen kanssa. Nuori kaksikko siirtyy Punamustien naisten joukkueeseen PK-35:n B-tytöistä. Molempien sopimukset ulottuvat kauden 2019 loppuun asti.

17-vuotiaat Kilponen ja Kainulainen ovat Korson Palloseuran kasvatteja, jotka ovat kuitenkin pelanneet Punamustissa jo pitkään. Kilponen siirtyi PK-35:n paitaan vuonna 2011 ja Kainulainen vuotta myöhemmin. Kilponen on voittanut Punamustien B-tytöissä kaksi Suomen mestaruutta, kun taas Kainulainen voitti ensimmäisen mestaruutensa viime syksynä. Molemmat ovat esiintyneet myös Suomen nuorisomaajoukkueissa.

Yhteistyöseurasopimuksen ansiosta kaksikko pystyy siirrosta huolimatta pelaamaan loppukauden aikana myös B-tyttöjen SM-sarjaa. Naisten joukkueen tavoin myös PK-35:n B-tytöt taistelevat syksyn viimeisissä otteluissa tiukasti neljännestä peräkkäisestä Suomen mestaruudesta.

PK-35 Vantaan päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan PK-35:n B-tytöistä naisten mukaan nouseva kaksikko edustaa selkeää jatkumoa Punamustien joukkueen rakentamisessa.

– Filippa ja Elli-Noora jatkavat sitä linjaa, jota olemme noudattaneet viime vuosina. Olemme hakeneet joukkueeseen hyviä, motivoituneita nuoria pelaajia. Filippa ja Elli-Noora ovat jo osoittaneet harjoituksissamme ja omissa peleissään, että he ovat valmiita ottamaan seuraavan askeleen. On hienoa, että saamme heidät mukaan kasvamaan pelitapaamme, Väisänen sanoi.

– Meillä on jonkin verran pelaajia sivussa, joten he tulevat mukaan jo nyt kesken kauden. Samalla olemme aloittaneet ensi kauden joukkueen rakentamisen.

Kaksikko odottaa innolla uusia haasteita naisten joukkueen mukana. Molemmat ovat valmiita mittaamaan tasoaan aikuisten peleissä.

– Odotan innolla pääseväni uusien haasteiden pariin kehittymään ja pelaamaan kovempia pelejä, Kilponen sanoi.

– Luvassa on varmasti kovempia pelejä. Nyt vain kovaa treeniä, ja siitä se lähtee, Kainulainen täydensi.

Kilponen ja Kainulainen ovat edustuskelpoisia jo tänään, kun PK-35 Vantaa kohtaa GBK:n Suomen Cupin välierässä Kokkolassa.