Punamustat valmiina Mestarien liigan haasteisiin

19.8.2017

Naisten Liigassa vietetään elokuussa sarjataukoa, mutta Punamustien tosipelit jatkuvat jo ensi viikolla Mestarien liigan karsinnoissa. PK-35 Vantaa matkustaa maanantaina Pohjois-Irlantiin tavoittelemaan paikkaa Euroopan 32 parhaan seurajoukkueen joukossa. Päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan joukkue odottaa uusia haasteita hyvillä mielin.

– Lähdemme matkaan erittäin odottavin mielin. Viime aikoina on tapahtunut kaikenlaista, mutta joukkueen tekeminen on ollut hyvällä tasolla ja pelaajat ovat odottaneet näitä pelejä kovasti, Väisänen sanoi.

Hallitseva Suomen mestari kohtaa Belfastissa Pohjois-Irlannin, Irlannin ja Puolan mestarijoukkueet. Väisäsen mukaan juuri uusien joukkueiden kohtaaminen tekee Mestarien liigasta kiehtovan kilpailun.

– On hienoa kohdata uusia vastustajia, joita emme ole aikaisemmin kohdanneet. Tuntemattomia joukkueita vastaan pelaaminen on jännittävää, mutta juuri se tekee siitä hienoa.

PK-35 Vantaa on kärsinyt kauden mittaan useista loukkaantumisista. Ronja Ikonen ja Netta Koso joutuvat seuraamaan Mestarien liigan ottelut sivusta. Tuorein takaisku oli Velma Oikarisen viimeviikkoinen loukkaantuminen, mutta sairastuvalta on saatu myös positiivisia uutisia. Kokoonpanoon saatiin nopealla aikataululla toinen maalivahti, kun Pauliina Tähtinen saapui lainalle Jyväskylän Pallokerhosta.

– Löysimme nopeasti ratkaisun maalivahditilanteeseen. Lisäksi Roosa Toivanen ja Roosa Bröijer ovat toipuneet viime viikonlopun cup-pelin tälleistään. Myös Hanne Ojanperä alkaa olla jo kunnossa, joten siinä mielessä tilanne näyttää hyvältä, Väisänen kertoi.

Viimeinen muutos pelaajistossa tapahtui, kun keskikenttäpelaaja Olga Ahtinen siirtyy ulkomaille uusien haasteiden pariin. Väisäsen mukaan Punamustilta löytyy kuitenkin riittävästi hyviä pelaajia.

– Olemme kierrättäneet pelaajistoa paljon kauden aikana. Meillä on keskikentälle hyviä vaihtoehtoja.

Väisäsen mukaan jatkopaikka on PK-35 Vantaalle selkeä tavoite. Samalla hän kuitenkin korosti, että tässä vaiheessa katseet kohdistetaan ainoastaan tiistain avausotteluun Linfield FC:tä vastaan.

– Lähdemme tietysti hakemaan mahdollisimman hyvää tulosta. Totta kai tavoitteenamme on jatkopaikka, mutta etenemme peli ja tilanne kerrallaan. Joukkueen kannalta kaikista tärkeintä on se, että keskittyminen on yksittäisissä otteluissa, Väisänen alleviivasi.

PK-35 Vantaan pelaajaryhmä Mestarien liigassa:

1 Pauliina Tähtinen

3 Tiia Peltonen

6 Mimmi Nurmela

8 Vilma Väisänen

10 Kaisa Collin

13 Sanna Saarinen

14 Elina Salmi

15 Hanne Ojanperä

16 Selina Mustajoki

17 Mette Barck

18 Ella Hopponen

20 Eva Nyström

21 Tia-Maria Jaakonsaari

22 Ida Raustola

23 Alina Kosunen

25 Ashley Riefner

26 Roosa Toivanen

28 Roosa Bröijer

32 Emma Immonen

77 Sanni Franssi

Naisten Mestarien liigan karsintaturnaus pelataan 22. – 28.8. Belfastissa Pohjois-Irlannissa. PK-35 Vantaa pelaa avausottelunsa tiistaina 22.8. emäntäjoukkue Linfield FC:tä vastaan.