PK-35 Vantaa saa paikallisottelussa vieraakseen HJK:n

19.6.2017

Punamustien pelit jatkuvat keskiviikkona kotikentällä. Kyseessä on pääkaupunkiseudun paikallisottelu, sillä PK-35 Vantaa saa vieraakseen Helsingin Jalkapalloklubin. Ottelu pelataan keskiviikkona 21.6. klo 19.00 Myyrmäen jalkapallostadionilla.

PK-35 Vantaa on sarjassa kolmantena neljä pistettä kärkijoukkue Turun Palloseuraa jäljessä. Punamustilla on tilillään seitsemän voittoa, kaksi tasapeliä ja kolme tappiota. Lauantaina PK-35 Vantaa pelasi Ahvenanmaalla 1-1-tasapelin Åland Unitedia vastaan.

Punamustien hyökkäys on ollut tähän mennessä Naisten Liigan toiseksi tehokkain ja puolustus toiseksi pitävin. Joukkueen pelit ovat sujuneet etenkin kotikentällä hyvin, sillä Myyrmäessä PK-35 Vantaa on kärsinyt vain yhden pistemenetyksen ja päästänyt ainoastaan kaksi maalia.

HJK lähtee keskiviikon otteluun sarjataulukon viidenneltä sijalta. Se on voittanut tasan puolet peleistään ja kerännyt kolme pistettä Punamustia vähemmän. HJK on tehnyt kärkikuusikosta vähiten maaleja, mutta sen puolustuspää on ollut sarjan kolmanneksi pitävin.

Helsinkiläiset aloittivat sarjakauden mallikkaasti, mutta juhannusviikon peliin lähdettäessä HJK:lla on alla neljä peräkkäistä voitotonta peliä. Niissä HJK on onnistunut maalinteossa vain JyPKin vieraana. Kotipeleissä Åland Unitedia, Ilvestä ja FC Honkaa vastaan sinivalkoiset ovat jääneet ilman maalia. Viime lauantaina FC Honka haki Töölöstä pisteet 0-1-voitolla.

Joukkueiden tämän vuoden ensimmäinen kohtaaminen päättyi huhtikuussa HJK:n 2-0-kotivoittoon. Helsinkiläiset karkasivat tuolloin Essi Sainion ja Maija Saaren avausjakson osumilla kahden maalin karkumatkalle, joka kesti loppuun asti. Keskiviikkona pelataan kuitenkin jälleen Myyrmäessä, joka on ollut HJK:lle viime vuosina haastava paikka.

Punamustien tehokkain viimeistelijä on ollut Kaisa Collin, jolla on tilillään yhdeksän maalia. Taustatukea hän on saanut etenkin seitsemän maalia tehneeltä Sanna Saariselta. HJK:n paras maalintekijä on ollut neljästi osunut Sainio.

PK-35 Vantaan kokoonpanotilanteessa ei ole tapahtunut muutoksia viikonlopun vierasottelun jälkeen. Ashley Riefner, Hanne Ojanperä ja Ronja Ikonen jatkavat sairastuvalla, mutta muut pelaajat ovat pelikuntoisia. HJK:n riveistä puuttuvat pitkäaikaisloukkaantuneet Elina Myllymäki ja Laura Hyvönen.

Tavoitteena parantaa edellisestä kohtaamisesta

Punamustien päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan kotijoukkue pääsee keskiviikon otteluun hyvistä lähtökohdista. Pistejakoon päättynyt vieraspeli Ahvenmaalla oli PK-35 Vantaalle pettymys, mutta tuloksesta huolimatta kentällä näkyi useita positiivisia asioita.

– Olen ollut tyytyväinen joukkueen peli-ilmeeseen. Se on ollut hyvä. Lisäksi olemme pystyneet pelaamaan joka pelissä melko hyvää pallollista peliä. Myös kokoonpanotilanteemme on siinä mielessä ihan hyvä, että uusia takaiskuja ei ole enää tullut, Väisänen sanoi.

– Åland Unitedia vastaan pelaamisessamme oli paljon hyviä onnistumisia. Toivottavasti saamme samat teemat mukaan myös HJK-peliin ja toivotaan myös viimeistelyn olevan tällä kertaa tehokkaampaa.

Keskiviikon ottelu on pääkaupunkiseudun paikallisottelu, mikä tuo peliin pientä lisälatausta. Väisänen tietää, että HJK tarjoaa Punamustille kovan vastuksen, vaikka helsinkiläisjoukkueen edellisestä voitosta on vierähtänyt jo kuukausi.

– HJK:lla on nimekäs joukkue, jolla on paljon maajoukkuepelaajia. Nyt myös Tia Hälinen on liittynyt mukaan. HJK ei ole kuitenkaan saanut viime peleistään pisteitä, joten nyt he ovat varmasti nälkäisiä. Vaikka he ovat pelanneet tuloksellisesti alakanttiin, he ovat olleet usein pelillisesti ihan hyviä.

Väisäsen mukaan Punamustille jäi edellisestä kohtaamisesta paljon hampaankoloon. PK-35 Vantaa hakee keskiviikkona hyvitystä huhtikuun vierastappiolleen.

– Viimeksi pelasimme HJK:ta vastaan kauden huonoimman pelimme. Nyt tavoitteenamme on parantaa edellisestä kohtaamisesta ja pelata jälleen omaa varmaa peliämme, Väisänen totesi.

PK-35 Vantaa – HJK pelataan keskiviikkona 21.6. klo 19.00 Myyrmäen jalkapallostadionilla.

Liput otteluun maksavat aikuisille 10 euroa ja lapsille sekä alennusryhmäläisille (opiskelijat, eläkeläiset, varusmiehet, työttömät) 5 euroa. Alle 7-vuotiailla lapsilla on otteluun vapaa pääsy.

Jalkapallojuniorit pääsevät otteluun veloituksetta seura-asusteissa tai oman seuransa jäsenkorttia näyttämällä.