B-tyttöjen SM-karsintasarjassa ratkaisupelien aika

10.3.2017

B-tyttöjen SM-karsintasarjaa on pelaamatta vielä kaksi kierrosta. PK-35 on eteläisessä lohkossa toisena ja voi varmistaa SM-sarjapaikan jo huomenna. VJS sen sijaan kaipaa viimeisistä otteluistaan kipeästi pisteitä. Huomenna joukkueet kohtaavat toisensa tärkeässä ottelussa.

Ikäluokan hallitseva Suomen mestari PK-35 hävisi karsinta-avauksessaan TiPSille, mutta sen jälkeen Punamustien pistetahti on ollut hyvä. Neljästä viime ottelusta PK-35 on saalistanut kolme voittoa ja yhden tasapelin. Tällä hetkellä PK-35 on karsintalohkossaan toisena kolmen pisteen päässä sarjakärki TiPSistä.

PK-35:n tehoista ovat vastanneet etenkin neljästi osunut Venla Mäkelä ja kolme maalia viimeistellyt Sole Tikkanen. Punamustien edustusjoukkueen pelaajarinkiin kuulunut Mette Barck on tehnyt SM-karsinnoissa kaksi maalia.

PK-35 Vantaan yhteistyöseura VJS:n karsintataival on ollut haastavampi. VJS on kerännyt viidestä karsintaottelusta viisi pistettä yhdellä voitolla ja kahdella tasapelillä. Länsivantaalaisten voittotili aukesi viime sunnuntaina tärkeässä paikassa, kun VJS haki 1-3-vierasvoiton EPS:stä.

Tällä hetkellä VJS on jäämässä SM-jatkokarsinnan ulkopuolelle niukimmalla mahdollisella tavalla vain maalieron turvin. Jopa suora SM-sarjapaikka on yhä mahdollinen, mutta se edellyttää pistetilin karttumista kahdessa seuraavassa ottelussa PK-35:tä ja TPS:ää vastaan.

VJS:n maalit ovat jakautuneet tasaisesti. Joukkue on tehnyt SM-karsinnoissa viisi maalia ja jokaisella osumalla on ollut eri maalintekijä.

B-tyttöjen SM-karsintaottelu VJS – PK-35 pelataan huomenna lauantaina 11.3. klo 18.00 Myyrmäki-hallissa.