Hanne Ojanperälle jatkosopimus

22.12.2016

Viime kauden päätteeksi tuplamestaruutta juhlinut PK-35 Vantaa on solminut vielä joulun alla yhden jatkosopimuksen. 25-vuotias Ojanperä aloittaa jo viidennen kautensa Punamustissa.

Hyökkäävissä rooleissa viihtyvä Ojanperä siirtyi PK-35 Vantaan riveihin kaudeksi 2013. Aiemmin hän oli edustanut Naisten Liigassa kotikaupunkinsta Kokkola F10:tä ja pietarsaarelaista FC Unitedia. Juniorivuotensa hän pelasi GBK:n ja KPV:n riveissä.

Ojanperä on voittanut PK-35 Vantaan paidassa kolme Suomen mestaruutta ja kaksi Suomen Cupin mestaruutta. Naisten A-maajoukkueessa Ojanperä on esiintynyt kahdesti. Tuplamestaruuteen päättyneellä viime kaudella Ojanperä vimeisteli sarjapeleissä 13 maalia. Suomen Cupissa hän osui viidesti.

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Ojanperä on kokemuksensa ja viimeistelytaitonsa ansiosta Punamustille arvokas pelaaja.

– Hanne tuo joukkueeseen jälleen kaivattua kokemusta. Määrätietoisena harjoittelijana hän on aina valmis laittamaan kaiken peliin, joten hän on äärettömän hyvä malli nuorille pelaajillemme, Väisänen totesi.

– Hanne löytää maalipaikat ja on todella hyvä viimeistelijä.

Kohti kansainvälistä tasoa

Ojanperä odottaa uutta kautta jo innolla. Hänen mukaansa PK-35 Vantaalla on jalkeilla iskukykyinen pelaajaryhmä.

– Tällä hetkellä on ihan mahtava fiilis, koska meillä nyt jo hyvä porukka kasassa. Runko on pysynyt samana, mutta olemme saaneet joukkueeseen vielä lisää loistavia pelaajia, Ojanperä sanoi.

Kausi 2016 oli Punamustien kannalta menestyksekäs, sillä joukkue pääsi juhlimaan sekä Naisten Liigan että Suomen Cupin voittoa. Ojanperän mukaan PK-35 Vantaa haluaa kuitenkin tulevalla kaudella kehittää pelaamistaan entisestään.

– Vaikka viime kausi menikin hyvin, siitä jäi vielä paljon sellaisia asioita, joita haluamme ensi kaudella parantaa. Kenties ensi kauden suurin tavoite on nostaa pelillistä tasoa ja fysiikkaa lähemmäs kansainvälistä tasoa, Ojanperä tuumi.

– Itsestäni tuntuu siltä, että olemme jo joulukuun aikana ottaneet askelia eteenpäin. Joukkueessa on tosi hyvä fiilis ja tekeminen, joten tulemme varmasti pääsemään tavoitteisiimme.

Ojanperä kehottaa kaikkia Punamustien kannattajia seuraamaan seuran sosiaalisen median kanavia tulevien päivien aikana erityisen tarkasti.

– Halusin tehdä sopimuksen vielä ennen joulua, jotta pääsen joulukalenteriin mukaan. Seuratkaa siis somea!