Elina Salmi jatkaa Punamustissa

20.12.2016

PK-35 Vantaa ja puolustaja Elina Salmi ovat solmineet kauden 2017 kattavan pelaajasopimuksen. 22-vuotias Salmi on edustanut Punamustia jo usean kauden ajan.

Salmi on EBK:n kasvatti, joka on edustanut juniorivuosinaan myös espoolaista HooGeetä ja Vantaan Jalkapalloseuraa. Punamustien yhteistyöseuran VJS:n paidassa Salmi oli voittamassa B-tyttöjen Suomen mestaruutta vuonna 2011. Samana vuonna hän pääsi myös harjoittelemaan PK-35 Vantaan liigajoukkueen mukana.

Vuotta myöhemmin Salmi solmi sopimuksen PK-35 Vantaan kanssa ja pääsi heti juhlimaan Suomen mestaruutta. Viime kauden tuplamestarijoukkueessa Salmi pelasi yhteensä 19 sarjaottelussa ja esiintyi kentällä myös kaikissa kolmessa Mestarien liigan karsintaturnauksen ottelussa.

Toiveissa ehjä kausi

Loukkaantumishuolet ovat häirinneet Salmen uraa, mutta viime kaudella hän pystyi pelaamaan melko ehjän kauden ja nousi yhdeksi tärkeäksi vastuunkantajaksi. PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan pitkään seuraa edustanut Salmi on kunnossa ollessaan joukkueelle arvokas pelaaja.

– ”Ellu” nousi PK-35 Vantaan liigaryhmään jo Pauliina Miettisen aikana. Hän on kärsinyt loukkaantumisista, mutta viime kaudella Ellu pystyi harjoittelemaan ja pelaamaan lähes koko kauden ilman vammoja. Hän olikin tärkeä palanen puolustuksessa.

– Hän viihtyy parhaiten alimman linjan laidalla, lähtee hyvin tukemaan hyökkäyksiä ja on puolustussuuntaan erittäin hyvä 1v1 –tilanteissa, Väisänen arvioi.

Salmen mukaan Punamustissa jatkaminen oli hänelle paras vaihtoehto. Hänen mukaansa uuteen kauteen valmistautuminen on lähtenyt hyvin käyntiin.

– Sopimus PK-35 Vantaan kanssa tuntui luonnolliselta vaihtoehdolta ja odotan jo tulevaa kautta innolla. Joukkueella on taas kovat tavoitteet ja olemme saaneet hyviä vahvistuksia tiimiimme, Salmi totesi.

– Myös harjoittelu on lähtenyt hyvin käyntiin ja treenipelit poikia vastaan tuovat peliimme hyvin tempoa ja nopeutta. Toivon saavani ensi vuonna ehjän kauden sekä kovia pelejä niin Naisten Liigassa kuin Mestarien liigassakin.