Olga Ahtinen Punamustiin

13.12.2016

PK-35 Vantaa on solminut keskikenttäpelaaja Olga Ahtisen kanssa kauden 2017 kattavan pelaajasopimuksen. 19-vuotias Ahtinen siirtyy Punamustiin Kuopion Pallokissoista.

Kokkolalainen Ahtinen on GBK:n kasvatti, joka debytoi Naisten Liigassa kasvattajaseuransa paidassa jo kaudella 2013 vain 15-vuotiaana. Seuraavalle kaudelle Ahtinen siirtyi kaupungin sisällä Kokkola F10:n riveihin.  Viimeisen kahden kauden ajan hän on edustanut Kuopion Pallokissoja

Suomen A-maajoukkuerinkiin kuuluva Ahtinen on toiminut aiemmin kapteenina sekä U19- että U17-maajoukkueissa. Hänet on valittu Vuoden tyttöpelaajaksi 2013 ja Vuoden lupaavaksi nuoreksi pelaajaksi 2015. Päättyneellä kaudella Naisten Liigan pelaajat valitsivat Jalkapallon Pelaajayhdistyksen äänestyksessä Ahtisen sarjan parhaaksi keskikenttäpelaajaksi.

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Ahtinen on hyvä lisä Punamustien joukkueeseen.

– Olga tuo pallovarmana pelaajana lisää vaihtoehtoja pelin avaamiseen ja rakenteluun. Hänen vahvuutensa, hyvä syöttötekniikka ja hyvät pitkät avaukset tulevat esiin varsinkin rakenteluvaiheessa, Väisänen totesi.

– Saamme ryhmäämme jälleen yhden erittäin tavoitteellisen pelaajan. Olga tuo harjoituksiin lisää laatua ja kilpailua. Uskon Olgan sopeutuvan hyvin PK-35 Vantaan pelitapaan. Täällä hän pääsee myös itse toteuttamaan enemmän pallovarmaa pelaamistaan.

”Olen valmis uusiin haasteisiin”

Ahtinen pelasi Pallokissoissa kaksi hyvää kautta ja nousi niiden aikana Naisten Liigan profiilipelaajien joukkoon. Nyt hän haluaa ottaa Punamustissa uuden askeleen urallaan.

– PK-35 Vantaalla on minulle varmasti joukkueena paljon annettavaa. Haluan mennä pelaajana eteenpäin ja uskon, että uusi ympäristö ja joukkue mahdollistavat sen. Kuopiossa vietetyt kaksi vuotta opettivat minulle paljon ja nyt koen olevani valmis uusiin haasteisiin, Ahtinen perusteli siirtoaan.

Ahtinen toivoo uuden seuransa pystyvän uusimaan viime kauden menestyksensä. PK-35 Vantaa juhli kauden 2016 päätteeksi sekä Naisten Liigan että Suomen Cupin mestaruuksia. Ahtinen haluaa nousta Punamustissa vastuunkantajaksi ja tavoitella menestystä kotimaan lisäksi myös kansainvälisille kentillä.

– Tavoitteet ensi kaudelle ovat tietysti korkealla. Haluan pelata ehjän kauden, saada vastuuta ja tehdä todellisen läpimurron. Joukkueena emme varmasti voi tyytyä vähempään kuin siihen, mitä PK-35 Vantaa tänä vuonna saavutti. Lisäksi tavoitteena on tietysti myös edetä Mestarien liigassa pidemmälle.