Kaisa Collin siirtyy PK-35 Vantaan riveihin

16.11.2016

Naisten hallitseva Suomen mestari PK-35 Vantaa on solminut hyökkääjä Kaisa Collinin kanssa kauden 2017 kattavan pelaajasopimuksen. Collin siirtyy Punamustien riveihin paikallisvastustaja Helsingin Jalkapalloklubista.

Hyvänä maalintekijänä tunnettu 19-vuotias Collin on ollut HJK:ta edustaminaan kausina tehokas. Päättyneellä kaudella hän viimeisteli Naisten Liigassa 19 osumaa ja sijoittui maalipörssissä toiseksi. Kaikkiaan Collin on osunut pääsarjaotteluissa 36 kertaa. HJK:n lisäksi Collin on ollut tuttu näky myös Suomen eri nuorisomaajoukkueissa.

Collin tarttui innolla PK-35 Vantaan tarjoamiin uusiin haasteisiin. Hän uskoo, että Punamustien riveissä on hyvä mahdollisuus saavuttaa menestystä usealla eri rintamalla.

– Fiilikset ovat tosi hyvät. Odotan jo treenien alkua ja sitä, että saan nähdä miten täällä harjoitellaan. Odotan, että meistä tulee hyvä ja yhtenäinen joukkue, joka pärjää Suomessa ja kansainvälisillä kentillä, Collin sanoi.

”Maaliahne voittajatyyppi”

PK-35 Vantaan päävalmentaja Jari Väisänen oli tyytyväinen Collinin päädyttyä Punamustiin. Väisäsen mukaan kyseessä on todella potentiaalinen ja kunnianhimoinen pelaaja.

– On hienoa saada joukkueeseen uusi pelaaja, joka haluaa kehittyä ja päästä pelaamaan myös kansainvälisille kentille, Väisänen totesi.

– Joukkueessamme on nyt todella hyvä henki ja tekemisen meininki. Valmentajilla ja pelaajilla on iso halu viedä joukkuetta seuraavalle tasolle. Kaisa on varmasti pelaaja, joka tuo voittajatyyppinä ja omilla tavoitteellaan kehittymiseen lisäkipinöitä.

Väisäsen mukaan PK-35 Vantaa saa riveihinsä hyökkääjän, joka pystyy tekemään paljon maaleja, mutta samalla hän korosti Collinin roolia koko joukkueen hyökkäyspelaamisessa.

– Kaisa on kentällä yllättävä ja maaliahne, joten hän tuo joukkueeseen lisää maalintekopotentiaalia. Uskon hänen kehittyvän tulevan kauden aikana entisestään maalintekijänä ja joukkuepelaajana sekä tekevän jälleen hienoja maaleja Naisten Liigassa.

– Lisäksi, mikä parasta, hän tekee hyvällä juoksuvoimallaan, aktiivisuudellaan ja taidollaan tilaa ja avaa samalla maalipaikkoja myös muille pelaajille, Väisänen painotti.

PK-35 Vantaa julkaisee tulevien päivien aikana lisää pelaajasopimuksia kaudelle 2017.