PK-35 Vantaa saa huomenna vieraita Vaasasta

13.10.2016

PK-35 Vantaa pelaa huomenna kauden toiseksi viimeisen kotiottelunsa Veikkausliigassa. Tällä kertaa Punamustien vieraaksi saapuu edelleen mitaleista taisteleva Vaasan Palloseura. Ottelu pelataan huomenna perjantaina 14.10. klo 18.30 Myyrmäen jalkapallostadionilla.

Punamustien putoaminen Veikkausliigasta on jo varmaa, mutta loppukauden aikana joukkue haluaa vielä tarjota kotiyleisölle aihetta iloon. Ennen maaottelutaukoa PK-35 Vantaa onnistui IFK Mariehamnin vieraana kahdesti maalinteossa, mutta joutui lopulta taipumaan lukemin 4-2. Joukkue on asettanut loppukauden tavoitteeksi vielä ainakin yhden voiton, jota se lähtee jahtaamaan jälleen huomenna.

VPS sen sijaan on Veikkausliigassa viidentenä. Kolmannelle sijalle on matkaa viisi pistettä, joten pohjanmaalaisilla on vielä mahdollisuus nousta kolmen viimeisen kierroksen aikana mitalisijoille. Edellisessä ottelussaan VPS otti tärkeän 1-0-kotivoiton Rovaniemen Palloseurasta.

Joukkueet ovat kohdanneet toisensa tällä kaudella jo kahteen otteeseen. Huhtikuussa VPS haki Myyrmäestä pisteet 0-2-voitolla. Heinäkuun puolivälissä PK-35 Vantaa laittoi mustavalkoiset Vaasassa tiukille, mutta VPS piti lopulta pisteet Pohjanmaalla lukemin 2-1.

PK-35 Vantaan pelaajista Kevin Mombilo ja Masar Ömer ovat osuneet kahteen otteeseen. Muilla maalinteossa onnistuneilal pelaajilla on tilillään ainoastaan yksi osuma. VPS:n paras maalintekijä on ollut yhdeksän osumaa viimeistellyt Pyry Soiri.

Punamustien kokoonpanotilanne on huomisen ottelun alla hyvä. Flunssasta kärsivä Reza Heidari on sivussa, mutta muut pelaajat ovat käytettävissä. Vaasalaisten riveistä puuttuvat loukkaantumisten takia Eero Tamminen ja Timi Lahti.

Joukkueessa hyvä ilmapiiri

Punamustien maalivahdin Daniel Kollarin mukaan koko joukkue on sitoutunut hyvin loppukauden tavoitteeseen. PK-35 Vantaa haluaa osoittaa, että nuorentunut pelaajaryhmä pystyy voittamaan otteluita Veikkausliigassa.

– Joukkueessa on hyvä fiilis! Treeneissä on ollut hyvä meno ja joukkuehenki on todella yhtenäinen, Kollar kuvailee joukkueen ilmapiiriä.

– Haluamme saada vielä voittoja ja pisteitä. Jatkamme vielä taistelua ja toivottavasti saamme huomenna mahdollisimman paljon yleisöä paikalle.

Keskikenttäpelaaja Marcus Heimonen on Kollarin kanssa samoilla linjoilla. Hänen mukaansa joukkueen ensimmäinen tavoite on pitää omaa maali koskemattomana.

– Lähdemme tietysti voittamaan. Tavoitteena on pitää nolla omassa päässä ja tehdä pari maalia vastustajan verkkoon. Sarjasijoitustamme lukuun ottamatta joukkueen sisällä on hyvä virinä.

– Tulemme dominoimaan – vähintään keskialueella, Heimonen totesi pilke silmäkulmassa.

PK-35 Vantaa – VPS pelataan perjantaina 14.10. klo 18.30 Myyrmäen jalkapallostadionilla.

Liput otteluun maksavat aikuisille 10 euroa ja lapsille sekä muille alennusryhmäläisille (opiskelijat, eläkeläiset, varusmiehet, työttömät) 5 euroa. Alle 7-vuotiailla lapsilla on otteluun vapaa pääsy. Ottelulippuja voi ostaa edullisesti ennakkoon osoitteesta www.lippuautomaatti.fi/pk35vantaa.