Reza Heidari nauttii vastuusta

12.10.2016

Moni nuori pelaaja on saanut kuluvalla kaudella PK-35 Vantaassa paljon vastuuta Veikkausliigassa. 20-vuotias Reza Heidari on yksi näytönpaikan saaneista pelaajista. Heidari teki liigadebyyttinsä jo kaksi vuotta sitten, mutta tällä kaudella hän on vihdoin päässyt näkyvämpään rooliin.

– Totta kai fiilikset ovat positiiviset, kun olen saanut mahdollisuuden näyttää kentällä. Olin jo vuonna 2014 FC Hongan liigajoukkueen mukana ja viime kaudellakin minulla oli mahdollisuus siirtyä liigaseuraan. Koin kuitenkin, että tänne jääminen oli minulle paras vaihtoehto, Heidari totesi.

Vuonna 2014 Heidari pelasi espoolaisen FC Hongan riveissä vain muutamia liigaminuutteja. Tällä kaudella pelejä on kertynyt Veikkausliigassa jo 18. Saamastaan vastuusta huolimatta Heidari ei vielä koe tehneensä lopullista läpimurtoaan pääsarjakentillä.

– Henkilökohtaisesti en pidä tätä kautta läpimurtona, vaikka tilillä on parisenkymmentä liigaottelua. Olin jo etukäteen tietoinen siitä, mitä tässä sarjassa vaaditaan nuorelta pelaajalta. Pelien taso ei tullut minulle mitenkään yllätyksenä, Heidari sanoi.

– Odotukseni olivat korkealla sekä henkilökohtaisesti että joukkueen osalta. Nyt työnteko kuitenkin jatkuu ja olen varma, että se tuottaa seuraavan kahden vuoden aikana tulosta. Haluan näyttää kuuluvani Veikkausliigan ja sitä suurempiin ympyröihin.

Aggressiivinen pallonriistäjä

Heidari on noussut Punamustien peleissä esiin keskikentän raatajana, joka kykenee pallonriistoihin ja pitää niiden jälkeen pelivälineen oman joukkueensa hallusta. Heidarin mukaan kuvaus vastaa hyvin hänen pelityyliään.

– Olen aika aggressiivinen pelaaja. Vahvuuksiani ovat pallon riistäminen, pallon kontrollointi, kaksinkamppailut ja syöttötaito. Heikkouksia löytyy joka osa-alueelta, mutta kenties heikoimmat ovat nopeus, fyysisyys ja vasen jalka, Heidari arvioi.

– Pelaajana inhoan häviämistä ja teen aina kaikkeni ollakseni voittajajoukkueessa. Lisäksi minulla on aina pelatessa paljon tunnetta pelissä.

Punamustien kausi on ollut tapahtumarikas ja etenkin vaikea sarjatilanne on koetellut pelaajien uskoa. Heidarin mukaan joukkueessa vallitsee kuitenkin hyvä yhteishenki.

– Ilmapiiri joukkueessa on omasta mielestäni todella hyvä. Pukukoppi on täynnä todella mukavia jätkiä. Vaikka tilanne on mitä on, kaverit heittävät läppää ja pitävät toisistaan huolta. Tämä on kuin iltapäiväkerho ilman ohjaajia, Heidari kuvaili pukukopin arkea.

– Totta kai pelaajissa näkyy välillä kireyttä tilanteemme takia, mutta kokonaisuudessaan ilmapiiri on hyvä ja se tulee varmasti säilymään sellaisena kauden loppuun asti.

Punamustien pelit Veikkausliigassa jatkuvat perjantaina 14.10. kotiottelulla Vaasan Palloseuraa vastaan.