Miehet vierailevat Ahvenanmaalla

30.9.2016

Punamustien miesten ottelut Veikkausliigassa jatkuvat tulevana sunnuntaina. Silloin luvassa on sarjakauden toinen matka Ahvenanmaalle IFK Mariehamnin vieraaksi. Ottelu pelataan sunnuntaina 2.10. klo 18.30 Wiklöf Holding Arenalla Maarianhaminassa.

Punamustien putoaminen Veikkausliigasta varmistui viime ottelussa, joten loppukauden aikana joukkue pelaa vain kunniasta. Nuoret pelaajat saavat arvokasta kokemusta Veikkausliigasta ja pääsevät näyttämään osaamistaan maan korkeimmalla sarjatasolla. Samalla PK-35 Vantaa on asettanut neljän viimeisen ottelun tavoitteekseen vielä ainakin yhden voiton.

IFK Mariehamn on sarjassa toisena ja taistelee edelleen Suomen mestaruudesta. Sarjakärki HJK on ainoastaan kaksi pistettä saarelaisia edellä ja joukkueet kohtaavat vielä toisensa, joten IFK Mariehamnilla on mestaruus yhä omissa käsissään. Edellisessä ottelussaan ahvenanmaalaiset pelasivat 1-1-tasapelin Rovaniemen Palloseuran vieraana.

Joukkueet ovat kohdanneet toisensa tällä kaudella Veikkausliigassa jo kahteen otteeseen. Toukokuun alussa Maarianhaminassa nähtiin tasainen ottelu, kun IFK Mariehamn ja PK-35 Vantaa tasasivat pisteet lukemin 0-0. Heinäkuun puolivälissä saarelaiset hakivat Myyrmäestä pisteet maalein 0-2 Jani Lyyskin ja Phillip Sparrdal Mantillan osumilla.

PK-35 Vantaan parhaiden maalintekijöiden jätettyä seuran joukkueen ainoa kahteen osumaan yltänyt pelaaja on Kevin Mombilo. IFK Mariehamnin riveissä etenkin kymmenen osumaa viimeistellyt Dever Orgill on ollut tehokas.

Punamustien riveistä puuttuvat sunnuntaina varmuudella loukkaantuneet Omar Khary ja Mnwas Awari. Lisäksi flunssasta kärsineen Reza Heidarin pelaaminen on vielä epävarmaa. Loukkaantumisestaan toipunut kapteeni Konsta Rasimus sen sijaan palaa kokoonpanoon.

Vastassa hyvin organisoitu joukkue

Kapteeni Rasimus joutui seuraamaan muutaman ottelun sivusta loukkaantumisen vuoksi, mutta sunnuntaina hän on jälleen mukana pelaavassa kokoonpanossa. Rasimuksen mukaan IFK Mariehamn on Punamustille kova haaste, sillä saarelaiset taistelevat edelleen mestaruudesta.

– IFK Mariehamn on mukana mestaruuskamppailussa, joten vastassa on hyvä joukkue ja tiedossa on varmasti kova ottelu. On aina mielenkiintoista päästä pelaamaan sarjan kärkipään joukkueita vastaan, Rasimus totesi.

Hyökkääjä Masar Ömerin mukaan joukkueessa on ollut sarjatilanteesta huolimatta hyvä ilmapiiri. PK-35 Vantaa lähtee Maarianhaminaan vain voitto mielessään. Samalla Ömer kuitenkin tiedostaa, että vastassa on tasokas joukkue.

– Vastassa on tiiviisti puolustava ja suoraviivaisesti hyökkäävä joukkue. IFK Mariehamn on hyvin organisoitu, vaikea vastustaja, Ömer arvioi.

– Treeneissä on ollut hyvä meininki. Pidämme sitä yllä ja lähdemme jälleen kamppailemaan voitosta.

IFK Mariehamn – PK-35 Vantaa pelataan sunnuntaina 2.10. klo 18.30 Wiklöf Holding Arenalla Maarianhaminassa.

Sunnuntain vierasottelun yhteydessä toteutetaan myös Veikkauksen Voittajakatsomo-kilpailu, johon voi osallistua PK-35 Vantaan Facebook-sivun tai Twitter-tilin kautta. Osallistumalla kilpailuun voit voittaa itsellesi ja kaverillesi parhaat paikat Veikkauksen Voittajakatsomoon Suomi – Kroatia MM-karsintaottelussa 9.10. Palkinto sisältää myös fanituotteet, ruokailun, jalkapallolegendojen vierailut ja mahtavan tunnelman. Voittaja julkaistaan maanantaina PK-35 Vantaan kanavissa.