Miehille huomenna viimeinen paikallisottelu

19.9.2016

PK-35 Vantaa pelaa huomenna kauden viimeisen pääkaupunkiseudun paikallispelinsä Veikkausliigassa. Punamustien vieraaksi saapuu HIFK, joka taistelee tiukasti sarjapaikastaan. Ottelu pelataan huomenna tiistaina 20.9. klo 18.30 Myyrmäen jalkapallostadionilla.

Sarjan hännille jääneen PK-35 Vantaan syksy on ollut tuloksellisesti vaikea. Viime ottelut ovat kuitenkin tuoneet pientä piristystä Punamustille. Ilvestä vastaan joukkue katkaisi pitkän maalittoman putkensa ja RoPSin vieraana PK-35 Vantaa pelasi hyvän tasapainoisen ottelun. RoPS vei lopulta pisteet rangaistuspotkumaalin turvin lukemin 1-0, mutta PK-35 Vantaa laittoi kotijoukkueen rovaniemellä tiukille.

HIFK sen sijaan on sarjassa kolmanneksi viimeisenä. Ainoastaan maaliero erottaa HIFK:n karsijan paikalla olevasta FC Interistä, joten tähtirintojen pistetarve on kova. HIFK on kuitenkin osoittanut piristymisen merkkejä sen jälkeen, kun Antti Muurinen otti heinäkuun lopussa joukkueen päävalmentajan tehtävät vastaan.

Edellisessä ottelussaan HIFK otti tärkeän 3-1-kotivoiton PS Kemistä. HIFK ei ole ollut erityisen kotiriippuvainen joukkue, sillä se on voittanut sekä kotona että vieraissa kolmesti. PK-35 Vantaa sen sijaan on juhlinut Myyrmäessä sarjapelin voittoa toistaiseksi vain kerran, joten loppukauden aikana kotiyleisölle halutaan varmasti tarjota vielä vähintään toinen kolmen pisteen potti.

Joukkueet ovat kohdanneet toisensa tällä kaudella jo neljään otteeseen. PK-35 Vantaa vei nimiinsä Liigacupin ja Suomen Cupin kohtaamiset, mutta Veikkausliigassa sarjapisteet on jaettu tasan. HIFK haki huhtikuussa pisteet Myyrmäestä 0-2-voitolla, mutta PK-35 Vantaa kuittasi kotitappion kesäkuussa 1-2-vierasvoitolla Töölöstä.

Punamustien parhaat maalintekijät vaihtoivat seuraa kesken kauden, joten nykyjoukkueen ainoa kahteen osumaan yltänyt pelaaja on Kevin Mombilo. HIFK:n paras maalintekijä on seitsemän maalia viimeistellyt Aleksi Ristola, mutta osumista kuusi syntyi jo alkukaudesta Punamustien paidassa.

PK-35 Vantaan riveistä puuttuvat huomisesta paikallisottelusta loukkaantumisten takia kapteeni Konsta Rasimus, Omar Khary ja Mnwas Awari. Helsinkiläisseurasta lainattu Daniel Rantanen sen sijaan ei saa pelata HIFK:ta vastaan. Loukkaantumisestaan toipunut Kastriot Kastrati sen sijaan on vihdoin pelikunnossa.

”Lähdemme peliin hyvällä fiiliksellä”

Vaikka HIFK on kohdattu tällä kaudella jo peräti neljästi, luvassa on tällä kertaa hieman erilainen haaste. Kevin Mombilon mukaan uusi päävalmentaja Muurinen on piristänyt HIFK:n pelaamista. PK-35 Vantaa lähtee otteluun kuitenkin luottavaisin mielin.

– Kyseessä on meille tuttu vastustaja, sillä olemme kohdanneet heidät jo muutamaan otteeseen. HIFK:n pelit ovat menneet nyt paremmin, kun Muurinen astui kuvioihin.

– Lähdemme peliin samalla fiiliksellä kuin RoPSia vastaa. Uskon, että saamme huomenna hyvän tuloksen, Mombilo totesi.

Punamustien Ahmed Said Ahmed odottaa paikallisottelua innolla. Hänen mukaansa pääkaupunkiseudun joukkueiden keskinäisissä otteluissa on aina omat jännitteensä.

– Huominen peli on todella mielenkiintoinen. Paikallisottelut ovat aina kuumia, joten luvassa on varmasti kova ottelu. Lähdemme peliin hyvällä fiiliksellä ja toden teolla taistelemaan voitosta, Said Ahmed sanoi.

– Viime pelissä oli todella hyvä tekemisen meininki, joten tarjoamme varmasti myös HIFK:lle hyvän vastuksen.

PK-35 Vantaa – HIFK pelataan huomenna tiistaina 20.9. klo 18.30 Myyrmäen jalkapallostadionilla.

Liput otteluun maksavat aikuisille 10 euroa ja lapsille sekä muille alennusryhmäläisille (opiskelijat, eläkeläiset, varusmiehet, työttömät) 5 euroa. Alle 7-vuotiailla lapsilla on otteluun vapaa pääsy. Ottelulippuja voi ostaa edullisesti ennakkoon osoitteesta www.lippuautomaatti.fi/pk35vantaa.

Vieraskannattajat sijoittuvat stadionin aurinkokatsomoon. HIFK-kannattajilla on oma lipunmyyntipiste aurinkokatsomon takana sijaitsevalla hiekkakentällä.