Miehet vierailevat huomenna Lahdessa

8.9.2016

Veikkausliiga palaa huomenna maajoukkuetauolta ja PK-35 Vantaa pääsee pelaamaan syyskuun ensimmäisen ottelunsa. Punamustien pelit jatkuvat vierasottelulla 20-vuotisjuhliaan viettävää FC Lahtea vastaan. Ottelu pelataan huomenna perjantaina 9.9. klo 18.30 Lahden stadionilla.

PK-35 Vantaan kausi Veikkausliigassa on ollut tapahtumarikas ja turbulenttinen. Myös joukkueen pelaajistossa on tapahtunut sarjakauden aikana runsaasti muutoksia. Loppukauden aikana PK-35 Vantaa jahtaa lisäpisteitä nuorella ja innokkaalla joukkueella. Punamustilla on tällä kaudella tilillään kolme voittoa ja seitsemän tasapeliä, mutta joukkue janoaa vielä lisää hyviä tuloksia.

PK-35 Vantaa antoi jo edellisessä ottelussaan runsaasti vastuuta nuorille pelaajille, joista moni käytti saamansa mahdollisuuden hyväkseen ja esiintyi edukseen. Tiukka ottelu päättyi kuitenkin lopulta PS Kemin 0-1-vierasvoittoon.

FC Lahti on sarjassa yhdeksäntenä, mutta joukkue ei voi vielä olla täysin varma säilymisestään. FC Inter ja HIFK vaanivat viiden pisteen päässä lahtelaisista, joten FC Lahti kaipaa todennäköisesti vielä lisäpisteitä välttääkseen liigakarsintaan joutumisen. Kaksi viime ottelua eivät ole tuoneet mastokaupungin joukkueelle sarjapisteitä, sillä FC Lahti kärsi kotitappion FC Interille sekä 3-0-vierastappion RoPSille.

Joukkueet ovat kohdanneet toisensa tällä kaudella Veikkausliigassa jo kahteen otteeseen. Toukokuun lopussa Lahden Kisapuistossa nähtiin tasainen ottelu, jonka FC Lahti vei kuitenkin nimiinsä lukemin 2-1. Elokuun puolivälissä PK-35 Vantaa johti kotikentällään ottelua lisäajalle asti, mutta lahtelaisten maalivahti Aleksandr Vasiutin puski lopulta vapaapotkutilanteesta 1-1-tasoituksen.

Punamustien parhaiden maalintekijöiden jätettyä seuran, on Kevin Mombilo joukkueen ainoa kahteen liigaosumaan yltänyt pelaaja. FC Lahden tehokkain pelaaja on ollut seitsemän kertaa osunut Jasse Tuominen.

PK-35 Vantaa joutuu huomiseen otteluun ilman loukkaantuneita Kastriot Kastratia, Mnwas Awaria ja Omar Kharya. Lisäksi Mombilon pelaaminen on vielä epävarmaa. Lahtelaisten riveistä sen sijaan puuttuu pelikieltoaan kärsivät Jussi Länsitalo.

Punamustat Lahteen uudistuneella pelaajaryhmällä

Punamustien päävalmentajan Pasi Pihamaan mukaan huomisen ottelun lähtökohdat ovat mielenkiintoiset. Joukkueessa tapahtui maajoukkuetauon aikana paljon muutoksia, joten PK-35 Vantaa matkustaa Lahteen hieman uudistuneella kokoonpanolla.

– Parina viime viikkona on ollut vähän turbulenssia. On vielä pieni arvoitus, miten homma lähtee käyntiin uusilla pelaajilla, Pihamaa totesi.

– Treeneissä on ollut ihan hyvä meininki ja ilmapiiri on ollut rento. Siinä ei ole mitään valittamista. Viime aikoina tekeminen on tosin ollut vähän rikkonaista, kun joukkueessa on ollut flunssaa.

Uusina pelaajina Punamustien matkaan lähtevät FC Hongasta saapuneet Calvin N´Sombo ja Karim Jouini, HIFK:sta Myyrmäkeen palannut Daniel Rantanen sekä Klubi 04:stä saapunut Otto Pitkänen, jota Pihamaa valmensi jo HJK:n B-junioreissa.

– Saimme paljon nuoria innokkaita pelaajia. Jokainen heistä haluaa varmasti pelata mahdollisimman paljon.

FC Lahti on Pihamaalle tuttu vastustaja, sillä heidät on kohdattu sarjakauden aikana jo kahdesti. Pihamaa muistutti, että Punamustien ja lahtelaisten aiemmat kohtaamiset ovat olleet tiukkoja.

– FC Lahdella on tietysti peliin lähdettäessä omat jännitteensä. Kyseessä on juhlaottelu ja lisäksi FC Inter sekä HIFK hengittävät heidän niskaansa. He siis kaipaavat kipeästi pisteitä.

– Kyseessä on melko hankala vastustaja, mutta olemme pelanneet heitä vastaan tasaisesti. Tällä kertaa meidän täytyy vain pitää heidän maalivahtinsa poissa maalintekoalueelta, Pihamaa lohkaisi.

FC Lahti – PK-35 Vantaa pelataan huomenna perjantaina 9.9. klo 18.30 Lahden stadionilla.