Miehet kohtaavat huomenna HJK:n Töölössä

23.8.2016

Punamustien pelit Veikkausliigassa jatkuvat ottelusiirron vuoksi jo huomenna. PK-35 Vantaa vierailee Töölössä ja kohtaa HJK:n jo kolmannen kerran kuluvan sarjakauden aikana. Ottelu pelataan huomenna keskiviikkona 24.8. klo 18.30 Sonera Stadiumilla.

PK-35 Vantaan sarjatilanne on haastava, sillä joukkue lähtee huomiseen otteluun sarjataulukon viimeiseltä sijalta. Karsijan paikkaa hallussaan pitävä HIFK on kahdeksan pistettä Punamustia edellä. Joukkueen pistetarve on siis viimeisen kymmenen sarjakierroksen aikana akuutti. Edellisessä ottelussaan PK-35 Vantaa kärsi tappion Kuopion Palloseuran vieraana.

HJK sen sijaan on sarjassa toisena neljä pistettä kärkijoukkue IFK Mariehamnia perässä. Tällä hetkellä helsinkiläisillä on kuitenkin käynnissä heikompi jakso, sillä joukkue on pelannut peräti viisi ottelua putkeen ilman voittoa. Sunnuntaina HJK pelasi maalittoman tasapelin Vaasan Palloseuran vieraana.

Kotikentällään HJK on kuitenkin ollut vahva. Sinivalkoiset ovat jääneet Töölössä vain kahdesti tasapeliin ja hävinneet ainoastaan kerran. Ensimmäisen kotitappionsa HJK kärsi edellisessä kotiottelussaan, kun KuPS haki kahden lisäaikamaalin turvin pisteet lukemin 2-3. PK-35 Vantaa sen sijaan on hakenut tällä kaudella jo kerran pisteet Töölöstä, kun se kaatoi HIFK:n vieraissa maalein 1-2.

PK-35 Vantaa ja HJK ovat kohdanneet toisensa sarjapeleissä tällä jo kahdesti. Toukokuussa PK-35 Vantaa pelasi Myyrmäessä hyvän ottelun, mutta HJK vei lopulta sarjapisteet maalein 1-2. Heinäkuinen kohtaaminen Töölössä alkoi Punamustien kannalta pahimmalla mahdollisella tavalla, kun HJK iski neljä maalia jo aikaisessa vaiheessa. Loppulukemat kirjattiin lopulta HJK:n eduksi maalein 4-2.

Punamustien paras maalintekijä on ollut kuudesti osunut Aleksi Ristola. HJK:n tehokkain pelaaja on ollut kymmenen maalia viimeistellyt Alfredo Morelos. Nnamdi Oduamadi ja Taye Taiwo ovat osuneet kuudesti.

Huomisesta ottelusta on loukkaantumisen takia sivussa ainoastaan Nosh A Lody. Lisäksi HJK:sta lainattu Leo Väisänen ei saa pelata helsinkiläisseuraa vastaan. Muut pelaajat ovat käytettävissä. HJK:n riveistä puuttuvat huomenna Nikolai Alho ja Lassi Lappalainen.

PK-35 Vantaa lähtee haastamaan HJK:ta

PK-35 Vantaan päävalmentajan Pasi Pihamaan mukaan joukkue pääsee huomiseen otteluun pelaajiston osalta hyvistä lähtökohdista. Pahimmat poissaolohuolet on vihdoin selätetty.

– Kokoonpanotilanteemme on jopa loistava. Muutamia pelaajia jää jopa kokoonpanon ulkopuolelle, Pihamaa totesi.

Pihamaan mukaan Punamustien pitää nostaa tasoaan huomattavasti sunnuntain KuPS-ottelun peliesityksestä. Savolaiset veivät tuolloin kotikentällään pisteet lukemin 3-0.

– Se oli meiltä pitkään aikaan ensimmäinen huono peli. Emme olleen lainkaan valmiita peliin. Pelasimme huonosti ja tulos oli ihan oikeutettu. KuPSilla oli järkyttävä määrä maalipaikkoja. Meidän pitää parantaa huomenna joka osa-alueella, Pihamaa sanoi.

Vaikka HJK on joutunut mestaruustaistelussa takaa-ajajaksi, ovat helsinkiläiset Pihamaan mukaan huomenna suuria ennakkosuosikkeja.

– HJK on aina HJK, oli sarjatilanne mikä tahansa. He ovat aina ennakkosuosikkeja. Vaikka heillä on nyt viisi heikompaa peliä alla, he painivat kuitenkin vähän eri sarjassa. Lähdemme peliin altavastaajina, mutta pyrimme tekemään parhaamme.

– Osa pelaajista haluaa varmasti pestä vähän kasvojaan edellisen tappion jälkeen, vaikka sillä pelillä ei ole enää merkitystä. Nyt on eri tilanne ja eri pelaajat kentällä, Pihamaa sanoi viitaten heinäkuiseen HJK-tappioon.

PK-35 Vantaa kohtaa huomenna nimivahvan joukkueen, josta Pihamaa nostaa esiin muutamia yksittäisiä pelaajia.

– Morelos pitää tietysti huomioida kärjessä. Hän on erittäin vaarallinen hyökkääjä. Uusista pelaajista Rafinha on varmasti erittäin vaarallinen. Myös Ousmane Jallow palasi takaisin. En tiedä missä kunnossa hän on, mutta kyseessä on kuitenkin pelimies. Heillä on paljon hyviä yksilöitä.

HJK – PK-35 Vantaa pelataan huomenna keskiviikkona 24.8. klo 18.30 Sonera Stadiumilla Töölössä