Maiju Hirvonen palaa Punamustiin

13.8.2016

PK-35 Vantaa on solminut Maiju Hirvosen kanssa loppukauden mittaisen pelaajasopimuksen. 25-vuotias Hirvonen on Punamustien seuraajille tuttu pelaaja, sillä hän edusti seuraa viiden kauden ajan vuosina 2011 – 2015.

Hirvonen oli keskuspuolustajana tärkeässä roolissa kahden viime kauden mestarijoukkueissa. Kauden jälkeen Hirvonen piti taukoa jalkapallosta, sillä hän vietti kevään Portugalissa vaihto-opiskelun merkeissä ja palasi Suomeen vasta kesällä.

Hirvonen on ollut voittamassa Punamustien riveissä yhteensä neljää Suomen mestaruutta ja kolme Suomen Cupin mestaruutta. PK-35 Vantaan lisäksi Hirvonen on edustanut kasvattajaseuraansa Tampereen Ilvestä ja porilaista NiceFutista. Naisten A-maajoukkueessa Hirvonen on pelannut kaksi ottelua. Hän oli mukana myös naisten EM-kotikisoihin nimetyssä joukkueessa vuonna 2009.

Tuttu pelaaja

Väisäsen mukaan Hirvonen on hyvä lisä joukkueeseen. Tuttuna pelaajana hänet oli helppoa ottaa mukaan vielä myöhäisessä vaiheessa kautta. Väisänen korosti myös Hirvosen monikäyttöisyyttä.

– Maiju on tietysti monelle tuttu pelaaja, sillä hän on ollut viime vuosina yksi joukkueen tärkeimmistä tukipilareista. Totesimme hänen olevan tässä vaiheessa sellainen pelaaja, jolle on tarvetta. Hän pystyy tarvittaessa pelaamaan monella eri pelipaikalla. Lisäksi hän on myös itse ilmaissut haluavansa pelata muualla kuin puolustuslinjassa, Väisänen kertoi.

– Maiju tuo joukkueeseen lisää pääpelitaitoa ja harjoituksiin lisää rutiinia tekemiseen. Hän pystyy tarpeen tullen paikkaamaan pelaajia liigapeleissä tai Mestarien liigassa. Ensimmäinen tavoite on kuitenkin saada Maijulle pelituntumaa ja –kuntoa.

Kauden loppupuolella mukaan liittyvä Hirvonen palaa pelikentille täynnä intoa, mutta hän ei aseta itselleen ylimääräisiä paineita.

– Yritän taas hakea vähän pallotuntumaa ja treenata kovassa porukassa. Odotan innolla pääseväni jälleen harjoittelemaan. Jos pelaajatilanne näyttää pahalta, voin jonkun pelin lopussa näyttäytyä kentällä, Hirvonen nauroi.

Hirvonen on pelikelpoinen jo tänään, kun PK-35 Vantaa kohtaa Vantaan paikallisottelussa Tikkurilan Palloseuran.