Liigalisenssikomitea päätti rangaistuksista PK-35 Vantaan miesten joukkueelle

5.8.2016

PK-35 Vantaan miesten joukkueen sisäiset riidat toukokuussa ajoivat seuran tilanteeseen, jossa espanjalaisten pelaajien sopimukset piti purkaa erittäin tiukoin maksuehdoin. Vaihtoehtona olisi ollut palkanmaksuvelvollisuuden jatkuminen. Lyhyeksi jäänyt reagointiaika ja omistajien väliset erimielisyydet aiheuttivat sen, että aika ei riittänyt rahoituksen järjestämiseen ja lisenssimääräysten täyttämiseen.

Näistä syistä Suomen Palloliiton UEFA- ja liigalisenssikomitea on päättänyt vähentää PK-35 Vantaan miesten joukkueelta kuusi sarjapistettä Veikkausliigakauden 2016 sarjataulukosta. Lisäksi liigalisenssikomitea on asettanut PK-35 Vantaalle pelaajien rekisteröintikiellon 20.8. asti. Tuon jälkeen uusia pelaajia voidaan rekisteröidä, jos seuran 1200 euron sakkovelka Palloliitolle on maksettu.

Päätöksestä on mahdollista valittaa Urheilun oikeusturvalautakuntaan. Osakeyhtiön hallitus kokoontuu alkuviikosta päättämään, valitetaanko päätöksestä. Hallituksen tekemästä ratkaisusta tiedotetaan myöhemmin.