Naisten Mestarien liigan karsintaturnaukset arvottu

24.6.2016

Naisten Mestarien liigan karsintaturnausten lohkoarvonta suoritettiin tänään Sveitsin Nyonissa. Yhtä yhdeksästä turnauksesta emännöivä PK-35 Vantaa saa vieraakseen pohjoisirlantilaisen Newry City Ladies FC:n, portugalilaisen CF Benfican ja norjalaisen Avaldsnes IL:n.

Neljännestä arvontakorista Myyrmäkeen arvottiin Newy City Ladies FC, joka ponnistaa pienestä pohjoisirlantilaisesta Newryn kaupungista. Vuonna 2011 perustettu seura nousi nopeassa tahdissa pääsarjaan ja juhli viime vuonna Pohjois-Irlannin mestaruutta heti debyyttikaudellaan korkeimmalla sarjatasolla.

Kolmannen arvontakorin joukkueista PK-35 Vantaan vastustajaksi nostettiin lissabonilainen CF Benfica, joka elää parhaillaan historiansa menestyksekkäimpiä vuosia. Lissabonilaiset voittivat ensimmäisen Portugalin mestaruutensa sekä ensimmäisen cup-mestaruutensa kaudella 2014-2015 ja uusivat tuplamestaruutensa seuraavalla kaudella. CF Benfica on myös Punamustien kolmesta turnausvieraasta ainoa, jolla on aiempaa kokemusta Mestarien liigasta. Se voitti viime vuonna kaksi kolmesta ottelustaan, mutta ei siitä huolimatta selviytynyt karsintavaiheesta jatkopeleihin.

Länsinorjalainen Avaldsnes IL arvottiin Punamustien lohkoon toisesta arvontakorista, joten se on karsintasijoituksensa perusteella karsintaturnauksen kovin vastustaja. Avaldsnes nousi Norjan pääsarjaan Toppserieniin ensimmäistä kertaa vuonna 2012. Viime kaudella se ylsi historiansa parhaaseen saavutukseen sijoituttuaan pääsarjassa toiseksi. Pohjoisirlantilaisten tavoin myös Avaldnes on ensimmäistä kertaa mukana naisten Mestarien liigassa.

Karsintaturnaukset pelataan 23. – 28. elokuuta. PK-35 Vantaa pelaa kaikki kolme otteluaan Myyrmäen jalkapallostadionilla.