PK-35 Vantaa saa huomenna vieraita Savosta

11.6.2016

Torstaina hienon paikallispelivoiton ottanut PK-35 Vantaa jatkaa huomenna pistejahtiaan kotikentällään Myyrmäessä. Punamustien vieraaksi saapuu Kuopion Palloseura, joka on heikon alkukauden jälkeen esittänyt hyviä otteita ja noussut sarjataulukossa jo mitalitaiseluun. Ottelu pelatana huomenna sunnuntaina 12.6. klo 13.30 Myyrmäen jalkapallostadionilla.

PK-35 Vantaa otti torstai-iltana sarjakauden kolmannen voittonsa kaatamalla HIFK:n Töölössä 1-2 Lucas Kaufmannin ja Njazi Kuqin maaleilla. Voiton myötä PK-35 Vantaa nousi kahteentoista pisteeseen ja samalla sarjataulukon jumbopaikalta kymmenenneksi. Sarjasijoituksesta huolimatta Punamustien hyökkäyspäästä on löytynyt tehoja, sillä PK-35 Vantaa on tehnyt toiseksi eniten maaleja Veikkausliigassa.

Kuopiolaisten kausi sen sijaan alkoi  heikosti, sillä KuPS hävisi ensimmäisestä viidestä pelistään neljä. Sen jälkeen savolaiset ovat kuitenkin piristyneet, sillä seuraavasta kuudesta pelistään joukkue ei hävinnyt yhtään. KuPS voitti viisi ottelua ja pelasi yhden tasan päästämättä maalikaan. Pitkä piste- ja nollapeliputki katkesi kuitenkin lopulta viime torstain vierastappioon Tampereen Ilvestä vastaan.

Joukkueet kohtasivat toisensa ensimmäisen kerran jo huhtikuussa, jolloin PK-35 Vantaa haki Kuopiosta kauden ensimmäisen liigavoittonsa. Savossa nähtiin maalirikas ottelu, jonka vierasjoukkue voitti lopulta lukemin 2-3.

PK-35 Vantaan tehokkain maalintekijä on ollut Njazi Kuqi, joka johtaa kuudella osumallaan Veikkausliigan  maalipörssiä yhdessä IFK Mariehamnin Dever Orgillin kanssa. Aleksi Ristola on yltänyt neljään maaliin. Savolaisten riveissä verkkoa ovat heiluttaneet neljästä osuneet Petteri Pennanen ja Gbolahan Salami.

Punamustien terveystilanne on ottelun alla hyvä, sillä ainoastaan laitapuolustaja Altin Ademaj on varmuudella sivussa.

Voitto antoi Punamustille lisää itseluottamusta

PK-35 Vantaan päävalmentajan Shefki Kuqin mukaan torstain HIFK-voitto oli joukkueelle henkisesti tärkeä. Kolme pistettä nostivat Punamustat myös kahta sijaa korkeammalle sarjataulukossa.

– Voitot tuovat aina itseluottamusta. HIFK:ta vastaan pelasimme melkein täydellisen avausjakson. Toisella jaksolla meille tuli vähän painetta, mutta se oli ihan ymmärrettävää vastustajan laittaessa kaiken peliin. Kokonaisuudessaan se oli kuitenkin erittäin hyvä ja tärkeä voitto meille. Samalla pääsimme pitkästä aikaa pois sarjajumbon paikalta.

– HIFK-ottelussa maalien jälkeen oli sellaista meininkiä, jota toivon joukkueelta. Oli loistavaa nähdä, että kaikki pelaajat ja koko vaihtopenkki juhlivat yhdessä. Jos saamme pidettyä siitä kiinni, uskon meidän pääsevän pitkälle, Kuqi totesi.

Tähän mennessä PK-35 Vantaa on kerännyt enemmän pisteitä vieraskentiltä kuin kotipeleistään. Jatkossa Kuqi haluaa kuitenkin joukkueensa tarjoavan myös kotiyleisölle lisää voittoja.

– Haluan tästä eteenpäin parantaa otteitamme myös kotipeleissä. Emme ole saaneet riittävästi pisteitä kotona. Jos haluamme menestyä ja kiivetä sarjataulukossa ylöspäin, meidän pitää hoitaa kotipelimme paremmin, Kuqi sanoi.

PK-35 Vantaa otti huhtikuussa sarjakauden avausvoittonsa vieraskentällä juuri KuPSia vastaan. Vastustaja on siis jo tuttu, mutta Kuqin mukaan savolaiset ovat parantaneet otteitaan ensimmäisen kohtaamisen jälkeen.

– KuPS on ollut hyvässä vireessä. He hävisivät torstaina, mutta se oli vain yksittäinen peli. Saimme sarjan avausvoittomme KuPSia vastaan ja pelasimme silloin mielestäni erittäin hyvin. Silloin heidän ulkomaalaisensa pelasivat ensimmäisiä pelejää. Sopeutuminen ja uuteen pelitapaan tottuminen vie kuitenkin aina aikaa. Nyt he ovat päässeet hyvään vauhtiin ja saaneet hyviä tuloksia, Kuqi arvioi.

– Nyt keskitymme KuPSiin, joka on täysin erilainen vastustaja kuin HIFK. Emme voi ajatella, että voiton jälkeen tästä tulee helppo peli. Uskon pelaajien ymmärtävän tilanteen hyvin. He eivät missään tapauksessa ole sarjasijoitukseemme tyytyväisiä.

PK-35 Vantaa – KuPS pelataan sunnuntaina 12.6. klo 13.30 Myyrmäen jalkapallostadionilla.

Liput otteluun maksavat aikuisille 20 euroa ja lapsille sekä muille alennusryhmäläisille (opiskelijat, eläkeläiset, varusmiehet, työttömät) 10 euroa. Alle 7-vuotiailla lapsilla on otteluun vapaa pääsy. Ottelulippuja voi hankkia edullisemmin ennakkoon osoitteesta www.lippuautomaatti.fi/pk35vantaa.

Veikkaamalla ottelun lopputulosta ja pelaamalla muita Veikkauksen pelejä tämän linkin kautta tuet samalla PK-35 Vantaan toimintaa. Siirry Veikkauksen sivuille.