Vantaa Super Sport – Vantaan kaupungin ja palloilun kärkiseurojen uusi yhteistyöhanke

1.5.2016

Vantaan kaupungin ja palloilun huippuseurojen PK-35 Vantaan, Kiekko-Vantaan (jääkiekko), Korson Vedon (lentopallo) ja Atlas Vantaan (käsipallo) kesken on syntynyt uusi yhteistyökonsepti ”Vantaa Super Sport”.

Ensimmäistä kertaa neljä tämän tason seuraa lähtee laajaan yhteistyöhön, jonka tavoitteena on lisätä kiinnostusta eri lajien huipputapahtumiin sekä tarjota paikallisille yrityksille ainutlaatuinen yhteistyömahdollisuus.

PK-35 Vantaan puheenjohtaja Markku Hynninen odottaa innolla uuden konseptin toteutumista.

– Vantaa Super Sport on erinomainen osoitus Vantaan kaupungin ja seurojen yhteistyöstä ja halusta luoda uusia innovatiivisia tapoja edistää huipulle pyrkivien seurojen toimintaedellytyksiä. Kun vielä projektin vetäjinä ja myyjinä ovat alan ammattilaiset, niin päätös mukaan lähdöstä oli helppo.

Yhteistyön tavoitteena on kehittää seurojen varainhankintaa, myyntiä ja markkinointia, saada lisää yleisöä seurojen otteluihin ja tuottaa uudenlaista yhteistyötä Vantaan kaupungin, yritysten ja seurojen välille.

Vantaan kaupungin liikuntajohtaja Veli-Matti Kallislahti pitää seurojen uutta yhteistyötä erinomaisena päänavauksena. ”Vantaa Super Sport -hanke on mielenkiintoinen uusi tapa tehdä yhteistyötä kaupungin ja kärkiseurojen kesken. Tuemme mielellämme kaikkea tämän kaltaista toimintaa, joilla kehitetään seurojen toimintaedellytyksiä ja madalletaan kynnystä tulla seuraamaan vantaalaista huippu-urheilua”.

Atlas Vantaan puheenjohtaja Mika Laaksonen: ”Atlas Vantaa on täydellä sydämellä mukana Vantaan huippuseurojen yhteisessä hankkeessa kaupungin kilpaurheilutoiminnan yhteistyön ja näkyvyyden vahvistamiseksi. Vantaa Super Sport tarjoaa hienon tavan samalla sekä tukea vantaalaista urheilua että tutustua täällä pelaaviin huippuseuroihin ympäri vuoden. Toivomme Atlaksessa että mahdollisimman moni vantaalaisyritys ja yksityishenkilö näkisi hankkeen ainutlaatuisen idean, jossa hyvä jakaantuu tasaisesti kaikille!”

Korson Vedon puheenjohtaja Ari Koskenoja pitää hienona, että eri lajien välinen yhteistyö on Vantaalla päässyt tosissaan käyntiin: ”Olemme innokkaina mukana!”

Kiekko-Vantaan Puheenjohtaja Kalevi Helppolainen on puheenjohtaja kollegojen kanssa samaa mieltä, ja korostaa että ensimmäistä kertaa Vantaan keskeiset kaupunginosat saadaan urheilun avulla yhdeksi kokonaisuudeksi. Se edesauttaa yrityksiä hyödyntämään yhteistyötä laajemmin ja ennen kaikkea tekee seuroista vahvempia yhdessä kuin ne ovat erikseen toimien.

Yhdellä kumppanuudella neljä seuraa

Vantaa Super Sport sisältää myyntituotteina pääsyliput, kausikortit, tukipaketit, seurakohtaiset yhteistyökumppanuudet sekä Vantaa Super Sport -pääyhteistyökumppanuudet, joiden kumppanuuksien osalta neuvottelut käynnistetään vantaalaisten suurten ja keskisuurten yritysten kanssa.

Pääsyliput ja kausikortit oikeuttavat sisäänpääsyyn kaikkien neljän seuran otteluihin. Ne eivät sisällä numeroitua istumapaikkaa. Näin ollen yrityksen ei tarvitse ostohetkellä päättää, minkä seuran otteluihin pääsylippuja ja/tai kausikortteja käytetään. Pääsylipun haltija itse päättää minkä seuran otteluun haluaa pääsylipun käyttää.

Vantaa Super Sport -tukipaketteja myydään yrityksille, jotka haluavat tukea vantaalaista huippu- ja nuorisourheilua ilman aktiivista otteluissa käymistä tai laajempaa yhteistyötä. Tukipaketin hinta on 1000 euroa, jolla yritys saa pienimuotoista näkyvyyttä kaikkien neljän seuran otteluissa sekä 20 kpl Vantaa Super Sport -pääsylippua tai 2 kpl kausikortteja.

Hankkeen suunnittelusta, myynnistä ja koordinoinnista vastaa Life Style Invest Oy. Seurat vastaavat itse omasta taloudestaan ja yhteistyökumppanien hankinnasta, mutta Vantaa Super Sport -hanke tuo uuden, muusta varainhankinnasta riippumattoman tavan kehittää seuroja ja Vantaan huippu-urheilua. Seurat myös osallistuvat hankkeen myyntiin.

Lisätietoja hankkeesta:

Vantaan kaupunki: Veli-Matti Kallislahti, 050 511 8636