Miehet jahtaavat huomenna revanssia RoPSista

23.4.2016

Punamustien miehet matkustavat huomenna Rovaniemelle hakemaan hyvitystä sarja-avauksen tappiolleen. PK-35 Vantaa johti avauskierroksen ottelua Myyrmäessä Rovaniemen Palloseuraa vastaa jo 3-0, mutta kärsi lopulta 3-4-tappion. Joukkueiden toinen kohtaaminen pelatan huomenna sunnuntaina 24.3. klo 16.00 Rovaniemen Keskuskentällä.

PK-35 Vantaan alkukausi Veikkausliigassa on sujunut kaksijakoisesti. Myyrmäessä Punamustien pistetili on edelleen avaamatta, mutta sen vastapainoksi joukkue on voittanut toistaiseksi ainoan vierasottelunsa. Kuopion Palloseura kaatui vieraskentällä maalein 2-3 Aleksi Ristolan, Mateo Miguezin ja väärään päähän osuneen KuPS-pelaajan osumilla.

Etenkin sarja-avauksesta jäi Punamustille varmasti hampaankoloon, sillä RoPS esitti Myyrmäessä Veikkausliigan historian kovimman kirin. PK-35 Vantaa pääsi ottelussa jo kolmen maalin karkumatkalle Ristolan ja kahdesti osuneen Njazi Kuqin osumilla. Sen jälkeen kentällä tapahtui kuitenkin dramaattinen juonenkäänne, kun Aapo Heikkilä, Robert Taylor, Ville Saxman ja Aleksandr Kokko nostivat RoPSin ensin tasoihin ja lopulta 3-4-voittoon.

Myyrmäestä haetun voiton jälkeen RoPS on pelannut Veikkausliigassa kaksi ottelua, joista se on kerännyt yhden lisäpisteen. IFK Mariehamnin vieraana rovaniemeläiset taipuivat 1-0-tappioon, mutta HJK:ta vastaan Juha Malisen suojatit pelasivat 2-2-tasapelin. RoPSin Kokko ja William John onnistuivat maalinteossa, mutta HJK nousi 2-1-tappiotilanteesta tasoihin.

Molemmat joukkueet pelasivat viikolla Suomen Cupia. RoPSin cup-taival päättyi keskiviikkona 4-1-tappioon Ykkösessä pelaavan Valkeakosken Hakan vieraana. PK-35 Vantaa sen sijaan haki torstaina vakuuttavan 0-4-vierasvoiton turkulaisen FC Interin kotinurmelta. Turussa Punamustien maaleista vastasivat Mateo Miguez, Pablo Counago ja kahdesti osunut Masar Ömer.

Punamustien kokoonpanosta puuttuvat lauantaina pelikieltojaan kärsivät maalivahti Daniel Kollar ja hyökkääjä Kuqi. Loukkaantumisten takia sivussa ovat kapteeni Kim Raimi ja keskikenttäpelaaja Carlos Portela. RoPS sen sijaan joutuu selviämään ilman pitkäaikaisloukkaantunutta kapteeniaan Antti Okkosta. Ykkösmaalivahti Ricardo Schuck Friedrichin pelaaminen on vielä epävarmaa.

Kuqi toivoo Punamustien kurssin kääntyvän

Punamustien päävalmentajan Shefki Kuqin mukaan alkukauden tulokset eivät ole olleet toivottuja, mutta torstain vierasvoitto Turusta antoi joukkueelle lisää itseluottamusta.

– Meillä ei oikein ollut alkukaudesta tuuria. Toivottavasti suunta alkaa nyt kääntymään. Torstain esityksemme oli hyvä, joten se nostaa varmasti itseluottamusta. Tuntuu siltä, että pelaamme vieraissa paremmin kuin kotona, Kuqi tuumi.

Kuqin mukaan Punamustien otteet ovat kuitenkin olleet alkukauden aikana parempia kuin tulokset antavat ymmärtää. Päävalmentaja muistuttaa, että sarja on vasta alussa.

– Tulokset eivät olleet toivottuja, mutta pelillisesti olemme olleet niskan päällä melkein joka pelissä. Tämä sarja on pitkä maraton. Jos voitamme huomenna, olemme jo RoPSin edellä. Se kertoo, miten tiukka sarja tämä on.

PK-35 Vantaa hakee Rovaniemellä hyvitystä sarja-avauksen tappiolleen, mutta Kuqin mukaan edellistä kohtaamista on turha muistella liikaa.

– Kaikki puhuvat sen pelin tuloksesta, mutta se oli vain erikoinen peli. Totta kai se oli meille huono tulos, mutta kauden avauspeleissä voi aina sattua mitä tahansa. Nyt meillä on revanssin paikka. Toivottavasti saamme peliin jälleen hyvän alun, Kuqi totesi.

– Uskon meidän tietävän aika hyvin, miten RoPS pelaa ja mitä he hakevat. Joukkue on valmiina peliin. Ensimmäinen kohtaamisemme osoitti, että erot joukkueiden välillä eivät ole hirveän isoja.

RoPS – PK-35 Vantaa pelataan sunnuntaina 24.3. klo 16.00 Rovaniemen Keskuskentällä.