Elina Salmi hyvillä mielin kotiavauksen alla

15.4.2016

Kaksi edellistä Suomen mestaruutta voittaneet PK-35 Vantaan naiset pelaavat huomenna sarjakauden ensimmäisen kotiottelunsa. Punamustien sarjakausi alkoi vierasvoitolla Tampereella ja nyt mestaruuden puolustaminen jatkuu Myyrmäessä. Kotiavauksessa vastaan asettuu viime kauden tapaan Turun Palloseura.

Punamustien puolustaja Elina Salmi lähtee lauantain kotiavaukseen hyvillä mielin. PK-35 Vantaan sarjakausi sai hyvän alun ja Salmi on luottavainen myös TPS-ottelun alla.

– Nyt on hyvät fiilikset. Meillä on pelissä hyvät mahdollisuudet ja toivottavasti voitamme. Jos pelaamme omalla tasollamme, tällaisella ryhmällä pitääkin voittaa.

– Pelasimme hyvän treenimatsin TPS:ää vastaan. Jos pelaamme nyt samalla tavalla, peli menee hyvin, Salmi totesi.

Salmen viime kausi oli rikkonainen selvävaivojen takia. Hän ei lopulta pelannut kauden aikana yhtään pääsarjaottelua, mutta nyt hän on valmiina palaamaan Naisten Liigaan.

– Odotan, että pääsen kunnolla kuntoon ja pystyn pelaamaan ehjän kauden. Totta kai haluan peliaikaa. Se jää nähtäväksi, miten selkä kestää, Salmi sanoi.

– Kevät on mennyt hyvin. Pieniä loukkaantumisia on ollut, mutta ei mitään vakavampia.

PK-35 Vantaan mestarijoukkue on nuorentunut viime kaudesta huomattavasti, kun moni joukkueen kokeneemmista pelaajista päätti pelaajauransa tai vaihtoi seuraa. Kokemusta on korvattu nuoruuden innolla ja ennakkoluulottomalla pelaamisella.

– Kokemusta ei ole niin paljoa, mutta nuoret pelaajamme ovat todella pelirohkeita. Pelitapamme ei ole muuttunut mitenkään. Pelaamme samalla tavalla kuin viime kaudella, Salmi vakuutti.

Salmen mukaan katsojien kannattaa saapua Myyrmäkeen seuraamaan Naisten Liigaa.

– Pelaamme oikeasti hyvää futista ja pidämme paljon palloa.

Naisten Liigan ottelu PK-35 Vantaa – TPS pelataan lauantaina 16.4. klo 17.00 alkaen Myyrmäen jalkapallostadionilla.