Naisten kotiavaus lauantaina

14.4.2016

Punamustien naiset pelaavat lauantaina sarjakauden ensimmäisen kotiottelunsa. PK-35 Vantaa kohtaa kotiavauksessaan viime kauden tapaan Turun Palloseuran. Ottelu pelataan lauantaina 16.4. klo 17.00 Myyrmäen jalkapallostadiolla.

Molemmat joukkueet aloittivat Naisten liigan voitokkaasti aprillipäivänä pelatulla avauskierroksella. PK-35 Vantaa aloitti mestaruutensa puolustamisen voitokkaasti kaatamalla Ilveksen Tampereella lukemin 1-3. Kotijoukkue meni aikaisessa vaiheessa johtoon, mutta PK-35 Vantaa nousi Netta Koson ja Sanni Franssin maaleilla nopeasti tasoihin ja ohi. Loppulukemat viimeisteli toisella jaksolla Hanne Ojanperä.

TPS sen sijaan avasi sarjakautensa 1-0-kotivoitolla Tikkurilan Palloseuraa vastaan. Sarjanousija TiPS kiusasi turkulaisia pitkään, mutta Alina Schreyn 85. minuutin osuma toi lopulta TPS:lle kolme sarjapistettä.

PK-35 Vantaa ja TPS kohtasivat viime kaudella Naisten Liigan runkosarjassa kahteen otteeseen. Tuolloin Myyrmäessä päädyttiin avauskierroksella Punamustien 3-0-voittoon. Turussa ottelu oli tasaisempi, sillä Franssi iski 1-2-voittomaalin aivan viimeisillä hetkillä. Helmikuisessa harjoitusottelussa PK-35 Vantaa kaatoi TPS:n lukemin 2-0 Franssin ja Tia Painilaisen osumilla.

Punamustien kokoonpanosta ovat varmuudella sivussa loukkaantumisista toipuvat Tiia Peltonen ja Ronja Ikonen. Kaikki muut pelaajat ovat lauantaina kokoonpanossa.

Kotiavaus on juhlapäivä

Punamustien päävalmentaja Jari Väisänen odottaa hyvillä mielin uuden sarjakauden kotiavausta. PK-35 Vantaa aloitti Naisten Liigan vahvasti, joten nyt joukkueen tavoitteena on jatkaa hyviä otteitaan.

– On hienoa päästä pelaamaan ensimmäinen liigapeli kotona. Se on aina hieno fiilis, juhlapäivä.

– Voitimme hopeajoukkueen vieraissa, joten parempaa starttia ei voi saada. Nyt meidän pitää jatkaa siitä, mihin Tampereella jäimme. Pyrimme viemään peliä eteenpäin niistä lähtökohdista. On tärkeää, että saamme pelin haltuun mahdollisimman nopeasti, Väisänen totesi.

Väisänen uskoo, että molemmat joukkueet lähtevät lauantain peliin hyvistä lähtökohdista. Punamustien tapaan myös TPS avasi sarjakauden voitolla, mikä antoi turkulaisille varmasti lisää itseluottamusta.

– TPS on saanut pidettyä pelaajarunkonsa hyvin kasassa. Myös Ria Öling on nyt terveenä, joten he pääsevät peliin varmaan ykkösmiehistöllään. TPS aloitti viime kauteen verrattuna hyvin, joten he tulevat peliin varmasti hyvällä ilmeellä ja kovalla voitontahdolla.

Joukkueiden aiemmissa kohtaamisissa PK-35 Vantaa on yleensä ollut Myyrmäessä niskan päällä, mutta TPS on kotipeleissään osoittanut pystyvänsä haastamaan Punamustat tosissaan.

– Turussa olemme pelanneet tasaisia pelejä, mutta täällä olemme yleensä hallinneet hyvin. Olemme päässeet pelaamaan omaa peliämme ja hyödyntöneet pallonhallintaamme niin, että TPS:n on ollut vaikea päästä kiinni. Se on myös lauantaina pelimme kulmakivi. TPS haluaa kuitenkin varmasti tehdä edellisiin peleihin poikkeksen ja hakee hyvää tulosta.

– Tampereella pääsimme hyvin kiinni pallonhallintapeliimme, eikä Ilves päässyt lähelle prässäämään. Tavoitteenamme on jälleen pelata mahdollisimman tasainen ja tasapainoinen peli. TPS:llä on kuitenkin hyviä yksilöitä ja he ovat erikoistilanteissa kovia. Tasapaino täytyy huomioida aina, kun Öling on kentällä, Väisänen painotti.

PK-35 Vantaa – TPS pelataan lauantaina 16.4. klo 17.00 alkaen Myyrmäen jalkapallostadionilla.

Liput otteluun maksavat aikuisille 10 euroa ja lapsille sekä muille alennusryhmäläisille (opiskelijat, eläkeläiset, varusmiehet, työttömät). Ottelulippuja voi ostaa ennakkoon osoitteesta www.lippuautomaatti.fi/pk35vantaa.