Miesten ensimmäinen vieraspeli Kuopiossa

13.4.2016

PK-35 Vantaa pelaa huomenna kauden ensimmäisen vieraspelinsä Veikkausliigassa. Punamustien matkaottelut alkavat Kuopion Palloseuran vieraana. Ottelu pelataan huomenna torstaina 14.4. klo 18.30 Savon Sanomat Areenalla Kuopiossa.

Punamustien liigakausi on alkanut tuloksellisesti alakanttiin, sillä kahdessa pelaamassaan ottelussa joukkue ei ole vielä avannut pistetiliään. Sarja-avauksessaan RoPSia vastaan PK-35 Vantaa karkasi jo kolmen maalin karkumatkalle, mutta joutui lopulta taipumaan 3-4-tappioon. HIFK:ta vastaan PK-35 Vantaa kärsi 0-2-kotitappion.

Kurssia yritetään kääntää torstaina Kuopiossa. PK-35 Vantaa valmistautuu otteluun huolellisesti, sillä joukkue lähti matkaan jo tänään ja yöpyy Savossa. Hyvän valmistautumisen myötä Punamustien tavoitteena on vihdoin avata pistetilinsä Veikkausliigassa.

KuPS sen sijaan avasi kautensa vasta viime viikonloppuna. Myös kuopiolaisten sarja-avaus sujui mollivoittoisesti, sillä Ilves haki Savosta 0-1-vierasvoiton. Suomen Cupissa KuPS on pudottanut Kakkosessa pelaavat MP:n ja TPV:n.

Punamustien kokoonpanosta ovat sivussa loukkaantumisista kärsivät Kim Raimi, Carlos Portela sekä nuoret Altin Ademaj, Bob Diasonama ja Reza Heidari. Njazi Kuqi sen sijaan kärsii viime ottelun ulosajosta saamaansa pelikieltoa. Kuopiolaisten riveistä puuttuvat varmuudella vakavasti loukkaantuneet Hamed Coulibaly ja Joonas Pöntinen.

Molemmat jahtaavat avauspisteitä

PK-35 Vantaan päävalmentaja Shefki Kuqi lähtee Veikkausliigakauden ensimmäiseen vierasotteluun luottavaisin mielin.

– Tämä tulee varmaan ihan hyvään paikkaan. Nyt pääsemme kokeilemaan, miltä Veikkausliigan vieraspelit maistuvat, Kuqi totesi.

PK-35 Vantaa valmistautuu KuPS-otteluun huolellisesti matkustamalla Savoon jo peliä edeltävänä päivänä. Kuqin mukaan tiiviissä ottelutahdissa on tärkeää, että matkustamiseen löydetään paras vaihtoehto.

– Pitkällä matkalla on tärkeää, että pelaajat pääsevät lepäämään. Pelaamme seuraavan pelin heti sunnuntaina, joten pelejä on paljon. Silloin matkustaminen vie paljon energiaa. Toivottavasti saamme levättyä hyvin, jotta pääsemme huomenna peliin tuorein jaloin ja tuorein ajatuksin, Kuqi tuumi.

Kuqilla on hyvä kuva siitä, millaisen vastustajan kuopiolaiset tarjoavat.

– KuPS on muuttunut jonkin verran viime kaudesta, mutta tiedän, millaisella pelitavalla Marko Rajamäen joukkueet pelaavat. Meillä on hyvät tiedot siitä, mitä huomenna on odotettavissa. Toivottavasti saamme pelimme kulkemaan hyvin.

Punamustien tapaan myös KuPS on aloittanut kauden tuloksellisesti huonosti. Kuqin mukaan on kuitenkin liian aikaista tehdä tarkempia arvioita joukkueiden voimasuhteista.

– Emme ole aloittaneet niin kuin olisimme halunneet, ja KuPSilla on sama tilanne. Nyt näemme, millaisessa kunnossa he ovat. Pitää muistaa, että Veikkausliigassa kaikki vastustajat ovat uusia ja jokainen peli on meille uusi haaste. Tässä vaiheessa on vaikeaa sanoa, millaisista sijoituksista tulemme pelaamaan.

KuPS – PK-35 Vantaa pelataan torstaina 14.4. klo 18.30 Savon Sanomat Arenalla Kuopiossa.