Miesten Suomen Cup jatkuu lauantaina paikallisottelulla

24.3.2016

Punamustien miehet saavat lauantaina hyvän kenraaliharjoituksen ennen viikon päästä alkavaa Veikkausliigaa. PK-35 Vantaa kohtaa Respect Suomen Cupin viidennellä kierroksella paikallisvastustajansa HIFK:n. Ottelu pelataan Myyrmäen jalkapallostadionilla lauantaina 26.3. klo 13.00 alkaen.

Seuraavan kierroksen ottelu sovittiin nopealla aikataululla, sillä PK-35 Vantaa eteni Suomen Cupin viidennelle kierrokselle vasta viime perjantaina. Revanssihenkeä uhkunut KTP taisteli kotikentällään tasatilanteessa 1-1 jatko-otteluun asti, mutta Marcus Heimonen ratkaisi pelin lopulta Punamustien eduksi 113. peliminuutilla. Vieraiden ensimmäisestä maalista vastasi avausjaksolla osunut Lucas Kaufmann.

HIFK sen sijaan aloitti cup-taipaleensa Kolmosessa pelaavan Nummelan Palloseuran vieraana. Tasoero kävi nopeasti selväksi, sillä HIFK karkasi jo avausjaksolla 0-6-johtoon. Samat numerot pitivät otteluun loppuun saakka. Tähtirintojen maaleista vastasivat kahdesti osuneet Joni Korhonen ja ja Otto-Pekka Jurvainen sekä maalin mieheen tehneet Eero Peltonen ja Ville Salmikivi.

Joukkueet kohtasivat toisensa jo tammikuussa Liigacupin merkeissä, mutta silloin molempien joukkueiden valmistautumiskausi oli vasta alkutekijöissään. Vähäisestä pelituntumasta huolimatta PK-35 Vantaalta nähtiin Talin hallissa vahva peliesitys. HIFK kaatui lopulta selvin 0-3-numeroin Njazi Kuqin ja kahdesti osuneen Lucas Kaufmannin osumilla.

Punamustien pelaajista kapteeni Kim Raimi, Lucas Garcia, Njazi Kuqi ja tuorein sopimuspelaaja Kevin Mombilo ovat lauantain ottelusta loukkaantumisten takia sivussa. Mateo Miguez sen sijaan kärsii KTP-ottelun ulosajosta seurannutta pelikieltoaan.

Loistava kenraaliharjoitus sarja-avaukseen

PK-35 Vantaa eteni viidennelle kierrokselle värikkäiden vaiheiden jälkeen. Päävalmentaja Shefki Kuqin mielestä hänen joukkueensa pelasi perjantai-iltana mainion ottelun, vaikka ottelun päätyttyä lämminneet tunteet veivätkin suurimmat otsikot.

– KTP-peli oli meiltä aivan loistava esitys vieraskentällä. Eniten harmittaa se, että pelin jälkeen puhuttiin itse pelin suhteen ihan vääristä asioista. Vaikka KTP oli mielestäni hyvin valmistautunut, pelasi hyvin ja meni johtoon, oli se koko ajan selkeästi meidän pelimme, Kuqi sanoi.

Kuqin mielestä cup-ottelu on loistava kenraaliharjoitus ennen viikon päästä alkavaa Veikkausliigaa.

– Halusimme pelata yhden ottelun vielä sarjakauden alla, joten tämä peli sopii meille aivan loistavasti. On hyvä, että pääsemme pelaamaan yhden kunnon pelin kotikentällämme vielä ennen sarjan alkua.

PK-35 Vantaa ja HIFK kohtasivat toisensa jo tammikuussa Liigacupissa. Tuolloin Kuqin miehistö kaatoi paikalliskilpailijansa Talin hallissa selvin 0-3-numeroin.

– Uskon, että kumpikaan joukkue ei ollut ihan valmis vielä Liigacupissa. Nyt valmistautumiskausi on takana ja kova työ on jo tehty. Tähän peliin lähdetään jo parhaalla mahdollisella kokoonpanolla ja valmistaudutaan sarjapeleihin, Kuqi totesi.

– Se tietysti harmittaa, että emme saa peliin ihan parasta avauskokoonpanoamme, mutta kunnossa olevat saavat nyt vastuuta. Katsomme vielä pelipäivänä, keitä saamme mukaan.

Liigacupin ottelun lisäksi Kuqi on näki HIFK:lta viime kaudella useita liigaotteluita, joten hänellä on varsin hyvät ennakkotiedot vastustajasta. Samalla hän kuitenkin muistuttaa, että viime kauden otteluiden perusteella ei voi tehdä liikaa johtopäätöksiä tulevasta ottelusta.

– HIFK on aggressiivinen ja suoraviivainen joukkue, joka tulee vauhdilla päälle. On mielenkiintoista nähdä, pelaavatko he edelleen samalla tavalla vai ovatko he muuttaneet jotain, Kuqi tuumi.

Respect Suomen Cupin viidennen kierroksen ottelu PK-35 Vantaa – HIFK pelataan lauantaina 26.3. klo 13.00 Myyrmäen jalkapallostadionilla. Liput otteluun maksavat portilta ostettaessa aikuisille 20 euroa ja lapsille sekä muille alennusryhmäläisille 10 euroa. Ottelulippuja voi ostaa edullisemmin ennakkoon osoitteesta www.lippuautomaatti.fi/pk35vantaa.

Infoa katsojille:

Vantaan kaupunki kunnostaa Myyrmäen jalkapallostadionia viikon päästä alkavaa Veikkausliigakautta varten, joten stadion on tulevana lauantaina vielä osittain työmaa-alueena. Ottelun lipunmyyntipiste sijaitsee tutussa paikassa, mutta sen yhteyteen on tehty erikoisjärjestelyitä. Stadionin portit aukeavat klo 12.00.

Myös katsomon penkkejä uusitaan, joten kaikki katsomopaikat eivät ole lauantaina käytössä. Numeroidut ja nimikyltillä varustetut kausikorttipaikat ovat käytössä Veikkausliigan otteluissa.

Lauantain Suomen Cupin ottelun lipunmyynnissä on käytössä vain käteismaksu. Maksupäätteet ovat käytössä viikon päästä Veikkausliigan avausottelussa. PK-35 Vantaan kausikortille ladattu arvo ei käy maksuvälineenä vielä HIFK-ottelussa, mutta myös se otetaan käyttöön sarja-avauksessa.