Marcus Heimonen sopimukseen PK-35 Vantaan kanssa

18.3.2016

Veikkausliigakauteen valmistautuva PK-35 Vantaa on tehnyt uuden pelaajakiinnityksen vielä illan Respect Suomen Cupin ottelun alla. Keskikenttäpelaaja Marcus Heimonen allekirjoitti Punamustien kanssa kauden 2016 kattavan sopimuksen. Hän on kokoonpanossa jo tänään, kun PK-35 Vantaa kohtaa Suomen Cupissa KTP:n.

22-vuotias Heimonen on VJS-kasvatti, joka edusti viime kaudella Veikkausliigassa tämän illan vastustajaa KTP:tä. Heimonen oli viime vuonna valmistautumiskaudella Punamustien mukana ja pelasi Suomen Cupin HJK-ottelussa, mutta sarjapelien alkaessa hän siirtyi Kotkaan. Ennen viime kautta Heimonen vietti kaksi kautta espoolaisen FC Hongan riveissä.

Punamustien kanssa tehty sopimus ei ole Heimoselle ensimmäinen, sillä hän teki vuonna 2010 juuri PK-35 Vantaan kanssa ensimmäisen sopimuksensa miesten joukkueeseen. Tuolloin Heimonen vietti koko kauden alemmissa sarjoissa pelanneen reservijoukkueen mukana.

Vantaalaisen Heimonen mukaan on hienoa päästä pelaamaan Veikkausliigaa kotikaupungin seurassa. Kaupungin lisäksi myös Punamustien valmennusosasto ja suurin osa pelaajista ovat tuttuja joko FC Hongassa vietetyiltä kausilta tai vuodentakaiselta harjoituskaudelta.

– Nyt on hyvät fiilikset. Poika on palannut kotiin, Heimonen myhäili.

– Valmennus ja käytännössä koko joukkue ovat ennestään tuttuja. Nyt tavoitteenani on päästä pelaamaan mahdollisimman paljon ja menestyä joukkueen kanssa.

Heimosen mukaan on hienoa päästä kohtaamaan heti tänään viime kaudelta tuttuja pelikavereita Kotkassa. Neljä ja puoli kuukautta sitten Heimonen oli häviämässä liigakarsintoja KTP:ssä, mutta tänään hän palaa Arto Tolsa Areenalle Punamustien paidassa. Tuolloin PK-35 Vantaalla oli Kotkassa tukenaan äänekäs kannattajaryhmä. Heimonen toivoo, että joukkue saa yleisöltä tukea myös tällä kaudella.

– Tulkaa kaikki seuraamaan meitä ja kannustamaan PK-35 Vantaa voittoihin alkavalla kaudella!

KTP – PK-35 Vantaa pelataan tänään klo 18.30 alkaen Arto Tolsa Areenalla Kotkassa.