Miehet kohtaavat huomenna FC Legirus Interin

7.3.2016

Veikkausliigakauteen valmistautuva Punamustien miesten joukkue jatkaa harjoitusotteluitaan jälleen huomenna. PK-35 Vantaa kohtaa mielenkiintoisen vastustajan, sillä vastaan asettuu niin ikään vantaalainen FC Legirus Interin. Ottelu pelataan tiistaina 8.3. klo 20.00 alkaen Korson Legirus Arenalla.

Korsossa majaansa pitävä seura on kotimaisessa jalkapallossa uusi tulokas, sillä viime kausi oli FC Legirus Interin ensimmäinen Suomen aikuisten sarjoissa. Venäläisomisteisen FC Legirus Interin pietarilainen emoseura on perustettu vuonna 2012. Suomeen seura jalkaantui vuonna 2014, jolloin se rakennutti Korsoon oman jalkapallohallin.

FC Legirus Inter aloitti viime kaudella pelinsä Uudenmaan Nelosessa ja nousi näytöstyyliin sarjaporrasta ylemmäs. Joukkue oli sarjassaan ylivoimainen, sillä korsolaiset voittivat 20 pelistään 18 ja pelasivat kaksi tasan. FC Legirus Interin maalieroksi kirjattiin kauden päätteeksi hurja 141-9. Ennakkoarvioiden mukaan korsolaisjoukkue lukeutuu myös Kolmosessa sarjan kiistattomiin nousijasuosikkeihin.

FC Legirus Inter on pelannut tänä vuonna jo kaksi virallista ottelua Suomen Cupissa. Korsolaisryhmä aloitti cup-taipaleensa kilpailun toisella kierroksella kaatamalla Kolmosessa pelaavan Tuusulan Palloseuran selvin 8-lukemin. Kolmannella kierroksella FC Legirus Inter kaatoi niin ikään samalla sarjatasolla pelaavan Laajasalon Palloseuran maalein 8-0. Korsolaisten tehokkain maalintekijä on ollut cup-otteluissa neljästi osunut Petteri Heikkilä.

PK-35 Vantaa on pelannut tänä vuonna jo kuusi ottelua. Liigacupissa Punamustien pistetilille kertyi yksi voitto ja kolme tasapelipistettä. Alkuvuoden ainoan tappionsa joukkue kärsi lohkovaiheen päätösottelussa IFK Mariehamnin vieraana. Viime perjantaina PK-35 Vantaa kaatoi harjoitusottelussa FC Hongan Pablo Couñagon rangaistuspotkumaalilla.

Alkukauden otteluissa Punamustien parhaat maalintekijät ovat olleet kahdesti osuneet Njazi Kuqi ja Lucas Kaufmann. Myös Counago ja Riku Heinonen ovat jo avanneet tämän vuoden maalitilinsä.

Punamustien kapteeni Kim Raimi ja argentiinalaistaituri Lucas Garcia ovat tiistai-illan ottelusta sivussa, mutta muut pelaajat ovat käytettävissä.

Keskittyminen omassa tekemisessä

PK-35 Vantaan päävalmentaja Shefki Kuqi myönsi, että hän ei tiedä tulevasta vastustajasta kovin paljoa.

– Olen kuullut muutamilta ihmisiltä, että FC Legirus Inter olisi Kakkosessakin kärkikahinoissa. Heillä on varmasti hyviä ja taitavia pelaajia. He pelaavat vähän alempana, mutta pitää ymmärtää, että he haluavat sieltä koko ajan ylöspäin. Toivottavasti saamme hyvän pelin.

– Tässä vaiheessa ei ole kuitenkaan tarkoitus ottaa vastustajasta selvää. Ainoastaan oma pelaamisemme ja harjoittelumme on tärkeää, Kuqi painotti.

Kuqin mukaan joukkue harjoittelee tällä viikolla kovaa. Vaikka myös pelaaminen lisää rasitusta, on se Kuqin mukaan pelaajille mielekkäämpää harjoittelua.

– Mielestäni saimme Honkaa vastaan erittäin hyvää treeniä. Tällä viikolla vielä lisäämme rasitusta. Harjoittelemme huomenna päivällä ja menemme sitten illalla pelaamaan. Pelaajat juoksevat tietysti mieluummin pelikentällä kuin ilman palloa.

– Meillä on oma tapamme, jolla pyrimme pelaamaan. Meille on tullut muutamia uusia pelaajia, joille sen sisäistäminen vie aikaa. Näissä peleissä pääsemme hiomaan kuvioitamme ja tekemään pelitapamme kaikille selväksi.

FC Legirus Inter – PK-35 Vantaa pelataan tiistaina 8.3. klo 20.00 Legirus Arenalla Korsossa.