Lauantaina pelataan pääkaupunkiseudun talviherruudesta

12.2.2016

PK-35 Vantaan pelit Liigacupissa jatkuvat lauantaina, kun se isännöi HJK:ta Myyrmäessä. Kumpikin joukkue pelaa edelleen pääsystä Liigacupin loppuotteluun, mutta lisäksi viikonloppuna on jaossa pääkaupunkiseudun talviherruus. Ottelu pelataan Myyrmäki-hallissa lauantaina 13.2. klo 14.45 alkaen.

Molemmat joukkueet ovat pelanneet Liigacupissa kolme ottelua ja keränneet niistä viisi pistettä. PK-35 Vantaa on päätynyt pistejakoon FC Interin ja FC Lahden kanssa. Paikallisvastustaja HIFK:ta vastaan maalihanat aukesivat, sillä PK-35 Vantaa haki Helsingistä selvänumeroisen 0-3-vierasvoiton. Punamustien tehokkain maalintekijä Liigacupissa on ollut kahdesti HIFK:n verkkoon osunut Lucas Kaufmann.

Helsinkiläiset sen sijaan ovat pelanneet kaikki kolme Liigacupin otteluaan kotikentällään. Avausottelussaan HJK kaatoi IFK Mariehamnin lukemin 1-0, mutta sen jälkeen joukkue on pelannut kaksi tasapeliä. Tiistaina HJK ja HIFK päätyivät paikallisottelussa maalirikkaaseen 3-3-tasapeliin. HJK:n paras maalintekijä on ollut kaksi maalia viimeistellyt puolustaja Taye Taiwo.

Viime kaudella joukkueet kohtasivat Suomen Cupin kuudennella kierroksella. Tuolloin Ykkösessä pelannut PK-35 Vantaa piinasi helsinkiläisiä peräti 120 minuuttia, sillä HJK vei ottelun nimiinsä vasta jatko-ottelun jälkeen lukemin 1-2. HJK:n maaleista vastasivat tuolloin Lucas Lingman ja Mike Havenaar. Ottelun jatko-otteluun venyttäneen tasoituksen iski erikoistilanteesta Punamustien Kosta Manev.

Punamustien kokoonpanotilanne on HJK-ottelun alla hyvä, sillä joukkueella ei ole loukkaantumishuolia. Myös FC Lahti –ottelun sivusta seurannut Kaufmann on jälleen pelikunnossa. Mahdollisten testipelaajien peluuttamisesta ei ole vielä tehty päätöstä.

”Paikallispelit ovat aina erityisiä”

PK-35 Vantaan päävalmentaja Shefki Kuqi lähtee luottavaisin mielin lauantain HJK-otteluun. Hänen mukaansa Suomen menestyneimmän jalkapalloseuran kohtaaminen on Punamustille hyvä haaste.

– Olemme nousijajoukkue, joten jokainen peli on meille uusi haaste. Jokainen peli on aina erilainen, mutta etenkin paikallisottelut ovat erityisiä pelejä. Jo HIFK-pelissä huomasi, että pelaajilla oli ennen peliä vähän erilainen lataus.

– Klubi on aina Klubi. Jokaisen pelaajan ajattelu muuttuu vähän, kun pelataan heitä vastaan. Uskon, että siitä tulee hyvä peli. Se on meille hyvä testi, Kuqi totesi.

Kuqin mukaan on mielenkiintoista nähdä, millaisen yksitoistikon HJK juoksuttaa kentälle sunnuntaina. Samalla hän muistuttaa, että myös PK-35 Vantaa on kierrättänyt pelaajia paljon alkuvuoden peleissä.

– Saa nähdä, millaisella porukalla HJK lähtee peliin. Heillä on uusia pelaajia, ja viime otteluissa he ovat käyttäneet paljon junioreita. Meillä on vähän sama juttu, sillä olemme yrittäneet tasata minuutteja eri pelaajien välillä, Kuqi sanoi.

– Onneksi valmistaumiskautemme on lähtenyt hyvin liikkeelle. Olemme edenneet varovasti, koska edessä on pitkä kausi. Pelaajat ovat pysyneet hyvin terveinä, mikä on kaikista tärkeintä.

PK-35 Vantaa – HJK pelataan lauantaina 13.2. klo 14.45 alkaen Myyrmäki-hallissa.

Tietoa otteluun saapuville

Liput HJK-otteluun maksavat aikuisille 12 euroa ja lapsille sekä muille alennusryhmäläisille 6 euroa. Ottelulippuja voi ostaa ennakkoon osoitteesta www.lippuautomaatti.fi/pk35vantaa. Suosittelemme lippujen ostamista etukäteen, sillä Myyrmäki-hallin katsomokapasiteetti on rajallinen. Hallissa pelattavissa otteluissa lipunmyyntipisteellä on vain käteismaksumahdollisuus.

Yleisön kulkeminen Myyrmäki-halliin tapahtuu hallin Raappavuorentien puoleisesta päädystä. Hallin yläparvi on varattu medialle ja kausikorttilaisille, jotka voivat halutessaan seurata ottelua myös katsomon puolelta.

Media-akkredioinnit

Pyydämme paikalle saapuvia median edustajia ilmoittamaan tulostaan etukäteen. Pelkkä pressikortti ei oikeuta sisäänpääsyyn. Ennakkoilmoittautuneiden median edustajien kulku halliin tapahtuu pääsisäänkäynnin kautta.

Voit ilmoittaa saapumisestasi sähköpostitse osoitteeseen info@pk35vantaa.fi.