Njazi Kuqi sopimukseen PK-35 Vantaan kanssa

11.2.2016

PK-35 Vantaa on solminut kauden 2016 kattavan sopimuksen hyökkääjä Njazi Kuqin kanssa. 32-vuotias Kuqi tuo Punamustiin paljon tulivoimaa ja arvokasta kokemusta ulkomaisista sarjoista.

Kuqi pelasi viimeksi Suomessa kaudella 2011, jolloin hän iski TPS:n paidassa 21 ottelussa 8 maalia. Lisäksi Kuqi on edustanut kotimaan kentillä aiemmin FC Jokereita ja FC Lahtea. Suomen A-maajoukkueessa Kuqi on pelannut 12 ottelua, joissa hän on viimeistellyt viisi maalia.

Ulkomailla Kuqi on edustanut peräti 11 eri seuraa ja ollut lisäksi kahdessa muussa lainalla. Kuqi on kartuttanut kokemusta niin Englannin, Skotlannin, Italian, Saksan kuin Kreikankin sarjoissa. Viimeksi hän pelasi viime kaudella saksalaisessa SG Sonnenhof Groβaspachissa.

Kokenut hyökkääjä pääsee PK-35 Vantaassa tuttuun valmennukseen, sillä päävalmentajana toimii hänen veljensä Shefki Kuqi. Päävalmentaja Kuqin mukaan joukkue saa hänelle tutusta pelaajasta hyvän vahvistuksen.

– Tunnen ”Nassen” ja joukkueeni, joten tiedän hänen olevan meille selkeä vahvistus. Hän on samassa tilanteessa kuin muutkin. Kauden alkuun on vielä paljon aikaa, joten tässä vaiheessa on tärkeää pysyä terveenä ja saada minuutteja, Kuqi sanoi.

– Hän tuntee sarjan, vaikka ei ole pelannut täällä muutamaan vuoteen. Hän tietää mitä haluamme ja miten pelaamme. Sen myötä hänen on varmasti helppoa sopeutua tänne.

Kuqi haluaa näyttää kykynsä kentällä

Njazi Kuqi on ehtinyt harjoitella joukkueen kanssa tammikuun puolivälistä lähtien. Tähän asti hän on ollut tyytyväinen PK-35 Vantaan laadukkaaseen harjoitteluun.

– Kaikki on vaikuttanut tosi hyvältä. Tämä on ollut todella positiivinen yllätys. Aiemmin Suomessa näkemääni verrattuna tekeminen on ollut omaa luokkaansa. Koko touhu on todella ammattimaista, Kuqi kehui.

– Tänne oli helppoa tulla. Suomessa kulttuuri on tuttua ja PK-35 Vantaassa on oma veljeni valmentajana.

Kuqi tuo Punamustien joukkueeseen runsaasti kokemusta ulkomaisilta ammattilaiskentiltä. Britanniassa, Saksassa, Italiassa ja Kreikassa jääneiltä vuosilta on tarttunut mukaan paljon hyödyllisiä oppeja.

– Toivottavasti sillä on iso ja positiivinen merkitys. Yritän tuoda oppimiani juttuja tänne ja auttaa joukkuetta mahdollisimman paljon. Tiedän mihin pystyn, mutta nyt se pitää näyttää kentällä. Pelkästä puhumisesta ei ole kenellekään hyötyä, ”Nasse” totesi.

Tulevaa liigakautta kohtaan Kuqilla ei ole vielä suuria ennakko-odotuksia. Tässä vaiheessa valmistautumiskautta hän keskittyy vain omaan tekemiseensä.

– En ole pelannut viiteen vuoteen Suomessa. Nyt alla on vain pari peli Liigacupissa, joten on vaikea sanoa mitä odottaa. Ensin laitetaan mies kuntoon ja katsotaan sitten. Eiköhän siitä hyvä tule, kun laitan itseni tikkiin.

Kuqi on pelannut PK-35 Vantaan mukana kaikissa kolmessa Liigacupin ottelussa, mutta lauantaina HJK:ta vastaan hän on ensimmäistä kertaa sopimuspelaajana mukana.

– Teemme parhaamme ja yritämme saada oman systeemimme toimimaan. Kaikissa peleissä pitää yrittää voittaa ja pelata hyvin.

Punamustien kausikortit ovat nyt myynnissä osoitteessa www.lippuautomaatti.fi/pk35vantaa. Yhdellä yhteisellä kortilla näet samalla hinnalla kaikki Punamustien Veikkausliigan, Naisten Liigan, Suomen Cupin ja Liigacupin kotiottelut.