Daniel Kollar palasi tuttuun valmennukseen

10.2.2016

PK-35 Vantaa sai tolppiensa väliin uuden miehen, kun Daniel Kollar siirtyi Punamustiin PS Kemistä. Kollar on nyt ehtinyt harjoitella uuden joukkueensa kanssa noin kuukauden ajan. Punamustien treenit ovat maistuneet maalivahdille hyvin.

– On aina kivaa aloittaa joukkueen kanssa loman jälkeen. Into oli jo kova. Nyt olemme aloittaneet ja päässeet hyvin rytmiin, joten nyt tuntuu ihan älyttömän hyvältä. On siistiä, että Liigacup alkoi näin hyvissä ajoin, joten saamme heti pelituntumaa. Sitä varten tässä treenataan, että pelaisimme paremmin, Kollar totesi.

21-vuotias Kollar on pääkaupunkiseudulta kotoisin ja edusti vielä kaudella 2014 FC Honkaa. Viime kauden hän pelasi kuitenkin kaukana pohjoisessa Kemissä. PK-35 Vantaan tarjottua sopimusta Kollar palasi kuitenkin hyvillä mielin takaisin Etelä-Suomeen.

– Olen Espoosta kotoisin ja muutin nyt takaisin. Oli mukavaa palata pääkaupunkiseudulle, sillä perheeni ja kaverini ovat täällä. Koti on aina koti, joten siltä osin nyt on hyvät fiilikset.

– Arkeeni kuuluu tyttöystäväni ja perheeni lisäksi kavereita ja opiskelua. Pyrin kauppakorkeakouluun, Kollar kertoi.

Punamustien valmentajat Shefki Kuqi ja Jose Riveiro ovat Kollarille jo ennestään tuttuja, sillä kolmikko oli samaan aikaan FC Hongassa. Molemmat osapuolet siis tiesivät, mitä yhteistyöltä voi odottaa.

– Shefki ja ”Rive” olivat jo tuttuja, joten tiesin etukäteen, mitä minulta odotetaan. Pelitapamme vaatii tiettyjä asioita enemmän kuin muissa pelitavoissa. Haluamme pelata tiiviinä joukkueena, joten minullakin on siinä iso rooli, että pelaan tarpeeksi ulkona maalilta. Silloin pystyn katkomaan linjan taakse tulevia läpisyöttökä. Pyrimme pitämään palloa, joten jalalla pelaaminen korostuu. Sen pitää olla kunnossa, Kollar arvioi.

Seuraavaksi vastassa HJK

PK-35 Vantaa on pelannut Liigacupissa kolme ottelua, joista se on saalistanut viisi pistettä. Tulokset ovat olleet etenkin maalivahdin näkökulmasta hyviä, sillä kolmessa ottelussa Punamustien verkkoon on tehty vain yksi maali.

– Kaksi ensimmäistä peliä olivat meiltä todella vahvoja. Rehellisesti sanottuna oma duunini jäi niissä peleissä aika paljon vähemmälle. Puolustimme niin hyvin ja veimme molempia pelejä, joten minulle jäi vähemmän hommia. Totta kai kaikki tilanteet pitää silti hoitaa, Kollar kertasi Liigacupin ensimmäisiä otteluita.

– Lahti-peli oli jo tasaisempi. Se oli vähän sellaista ”flipperifutista” ja siinä tulikin jo paljon enemmän töitä. Tähän asti on mennyt hyvin, kun kolmessa pelissä on päästetty vain yksi maali. Se lämmittää mieltä.

Liigacupin ottelut jatkuvat jälleen lauantaina, kun HJK vierailee Myyrmäessä. Kollar myöntää, että helsinkiläisseura sytyttää.

– Klubi on Suomen suurin seura. Siitä tuskin kukaan on eri mieltä. Valmistaudumme kuitenkin tietysti peliin kuten mihin tahansa otteluun ja keskitymme vain omaan tekemiseemme, Kollar painotti.

– Totta kai se on aina mukavaa, kun vastaan tulee todella hyvä joukkue. Ottelun alkamisaika on hyvä, joten ihmiset löytävät varmasti paikalle. Siitä tulee mahtava peli, ja lähdemme tietysti voittamaan Klubia.

PK-35 Vantaa – HJK pelataan lauantaina 13.2. klo 14.45 Myyrmäki-hallissa. Ottelun ennakkoliput ovat myynnissä osoitteessa www.lippuautomaatti.fi/pk35vantaa. Suosittelemme lippujen ostamista etukäteen, sillä ottelusta ennakoidaan loppuunmyytyä.