PK-35 Vantaa on Vuoden vantaalainen urheilija 2015

4.2.2016

Vantaan liikuntagaalassa palkittiin keskiviikkoiltana vuonna 2015 ansioituneita vantaalaisia urheilijoita, urheiluseuroja ja seuratoimijoita. Myös PK-35 Vantaa sai gaalassa tunnustusta, kun Vuoden vantaalaiseksi urheilijaksi valittiin yksittäisen urheilijan tai joukkueen sijaan poikkeuksellisesti seuran molemmat edustusjoukkueet. Molempien joukkueiden palkitseminen oli perusteltua, sillä Punamustien naiset juhlivat viime kaudella Suomen mestaruutta ja miehet nousivat kauden päätteeksi Veikkausliigaan.

Palkittavista päättänyt valintaraati koostui Vantaan Liikuntayhdistyksen, kaupungin liikuntapalveluiden ja Vantaan Sanomien edustajista. Myös Vantaan Sanomien lukijoilla oli mahdollisuus vaikuttaa valintoihin, sillä tammikuussa järjestetyn lukijaäänestyksen tulokset huomioitiin valinnoissa.

Vuosi 2015 oli PK-35 Vantaalle poikkeuksellisen menestyksekäs. Naisten joukkue pelasi vakuuttavan kauden ja pääsi juhlimaan Suomen mestaruutta jo yläloppusarjan ensimmäisen ottelun jälkeen. Naisten Mestarien liigassa PK-35 Vantaa voitti emännöimänsä karsintaturnauksen ja eteni jälleen 32 parhaan joukkoon.

Punamustien miesten joukkue sen sijaan sijoittui tasaisessa Ykkösessä toiseksi, minkä myötä kausi huipentui jännittävään liigakarsintaan FC KTP:tä vastaan. Myyrmäessä pelattu avausosa päättyi maalittomaan tasapeliin, mutta Kotkassa Shefki Kuqin miehistö oli parempi lukemin 2-3. Vierasvoiton ansiosta PK-35 palasi Veikkausliigaan 18 vuoden tauon jälkeen.

Palkintoa vastaanottamassa olleen PK-35 Vantaan puheenjohtajan Markku Hynnisen mukaan kyseessä oli palkinto hyvästä työstä, jota seurassa on tehty jo usean vuoden ajan.

– Vantaan vuoden urheilija –palkinto on kunnianosoitus PK-35 Vantaan pitkäjänteisestä työstä. Pohjalla on naisten menestys; viisi mestaruutta ja kolme cup-voittoa viimeisen kuuden vuoden aikana. Pisteenä i:n päälle oli miesten liiganousu 2015. Menestyksen takana ovat kovan työn lisäksi olleet erinomaiset olosuhteet Myyrmäen stadionilla sekä Vantaan kaupungin kumppanuuden kautta tuleva taloudellinen tuki, Hynninen kiitteli.