Espanjalaisviisikko jatkaa PK-35 Vantaassa

8.12.2015

Veikkausliigaan nousseen PK-35 Vantaan riveissä nähdään jatkossakin paljon espanjalaisväriä, sillä kaikki Punamustien espanjalaiset jatkavat seurassa myös tulevalla kaudella. Pelaamisen ohella seuran urheilutoimenjohtajana toimivan Pablo Couñagon lisäksi myös Carlos Portela, Yerai Vilaboa ja Mateo Miguez jatkavat Punamustissa. Viisikon täydentää joukkueen valmennustiimissä jatkava Jose Riveiro.

Portelan, Miguezin ja Vilaboan sopimuksissa oli tulevasta kaudesta optio, joka astui voimaan PK-35 Vantaan liiganousun myötä. Näin ollen joukkueen avainpelaajiin lukeutuneet espanjalaiset viihdyttävät jalkapalloväkeä Myyrmäessä myös kaudella 2016.

Couñago oli nousuun päättyneellä kaudella PK-35 Vantaan paras maalintekijä 17 osumallaan. Myös hyökkäyspään eri rooleissa viihtyvä Miguez oli tehokas viimeistellen seitsemän maalia. Keskikentän keskustassa peliä taidokkaasti rytmittävä, taiteilijanimeä ”Caloi” käyttävä Portela oli viime kaudella monien mielestä Punamustien pelin sydän. Nopea ja suoraviivainen laitapelaaja Vilaboa sen sijaan esitti syksyllä vahvoja otteita myös itselleen vieraalla oikean puolustajan paikalla.

Pelaajanelikosta Couñagolla, Portelalla ja Vilaboalla on Veikkausliigasta aiempaa kokemusta, sillä he pelasivat PK-35 Vantaan nykyisen päävalmentajan Shefki Kuqin alaisuudessa FC Hongassa jo kaudella 2014. Myös Riveiro kuului Kuqin valmennustiimiin jo espoolaisseurassa. Miguez sen sijaan saapui Suomeen viime toukokuussa.

Punamustien kausikortit ovat nyt myynnissä osoitteessa www.lippuautomaatti.fi/pk35vantaa. Yhdellä yhteisellä kortilla näet samalla hinnalla kaikki Punamustien Veikkausliigan, Naisten Liigan, Suomen Cupin ja Liigacupin kotiottelut.