Liiganousu oli Kim Raimille palkinto vuosien työstä

24.11.2015

PK-35 Vantaan kausi miesten Ykkösessä päättyi nousukarsintaotteluiden jälkeen upeasti, kun joukkue nousi KTP:n kaatamalla Veikkausliigaan. Punamustien kapteeni Kim Raimi on pelannut seurassa pitkään ja jahdannut nousua pääsarjaan. Vuosien yrittäminen tuotti lopulta tulosta, kun PK-35 Vantaa haki lokakuun viimeisenä päivänä 2-3-vierasvoiton Kotkasta.

– Totta kai pitkän työn jälkeinen palkinto antaa voimia ja lisämotivaatiota jatkoon.  Tuota nousua tulee edelleen säännöllisin väliajoin fiilisteltyä kuvien ja videoiden kautta. Muistot säilyvät varmasti vielä todella pitkään, Raimi kertoi.

Raimin mukaan nouseminen juuri Punamustien kanssa oli erityistä, sillä hän on kulkenut seuran kanssa pitkän yhteisen taipaleen.

– Itselleni ja muutamalle muullekin kokeneemmalle pelaajalle nousun saavuttaminen nimenomaan PK-35 Vantaan kanssa oli todella iso asia. Olen ollut nostamassa PK-35:tä Kakkosesta Ykköseen ja nyt Ykkösestä Veikkausliigan, Raimi sanoi.

– Olen todella iloinen siitä, että pystyimme viemään PK-35 Vantaan sinne, minne se kuuluukin. Nousu on myös seuralle todella iso asia, sillä siitä on kulunut niin paljon aikaa, kun PK-35 viimeksi pelasi liigaa.

Vaikeuksien kautta Veikkausliigaan

Raimin mukaan kausi oli Punamustille vaikea, vaikka se päättyi lopulta juhlatunnelmiin. Kapteeni kuitenkin korosti, että pelaajien usko ei horjunut missään vaiheesssa.

– Kausi oli joukkueelle kaikin puolin haastavampi kuin kukaan joukkueen ulkopuolinen osaa kuvitella. Todella monta eri tunneskaalaa tuli käytyä kauden aikana läpi, mutta edes tappioputkessa usko ei loppunut. Tiesimme, mitä tällä joukkueella pystytään saavuttamaan ja lopulta, kun niitä tuloksia oli pakko pystyä repimään, jokainen pelaaja kasvoi henkisesti paljon. Nousu oli vähintäänkin oikeutettu saavutus. Ennen nousukarsintoja oloni oli jopa luottavaisempi kuin Ykkösen päätöskierroksilla.

– Iso kiitos myös vanhemmilleni ja tyttöystävälleni, joilta olen saanut henkisesti todella raskaan kauden aikana tukea ja voimia viedä homma loppuun asti voittajana, Raimi kiitteli.

Paljon onnistujia yksilötasolla

Nousijajoukkue pelasi vahvan kauden, joten myös onnistujia löytyi laajalta rintamalta. Raimin mukaan moni joukkueen pelaajista pelasi loistavan kauden.

– Espanjalaiset olivat isossa roolissa. Jokaisella heistä oli jokin ominaisuus, jota etenkään Ykkösestä ei juuri löydy. Konsta Rasimus oli meille elintärkeä pelaaja monikäyttöisyytensä vuoksi. Kosta Manev sen sijaan oli mielestäni joukkueen tasaisin suorittaja ja pelasi todella vahvan kauden.

– Ymer Xhaferi paransi loistavasti otteitaan kauden loppua kohden. Masar Ömerin tuominen avaukseen avasi hyökkäyspelimme lukon täydellisesti, ja ”Maski” oli lopulta myös jäätävän tehokas minuutteihinsa nähden. Myös Häkkinen oli totta kai maalissa jälleen kerran erittäin varma, Raimi luetteli.

– Lisäksi oli ilo huomata nuorten pelaajien esiinmarssi Daniel Rantasen johdolla. Heidän päitään ei kylmännyt tiukoissakaan paikoissa.

Vantaalla pelataan siis ensi kaudella jälleen Veikkausliigaan vuosien tauon jälkeen. Raimi toivoo liiganousun nostavan myös Punamustien yleisömääriä ja saavan alueen jalkapalloihmiset vahvemmin joukkueen tueksi. Raimi kehottaa kaikkia saapumaan ensi kauden aikana Myyrmäkeen tutustumaan uuteen punamustaan liigajoukkueeseen.

– Toivotaan, että vantaalaiset heräävät horroksestaan ja asettuvat sankoin joukoin taaksemme Veikkausliigassa! Pystymme tuomaan katsojille lisäarvoa pelityylillämme ja säihkyvällä yksilöosaamisella. Tulkaa ja ihastukaa!

Punamustien kausikortit ovat nyt myynnissä osoitteessa www.lippuautomaatti.fi/pk35vantaa. Yhdellä yhteisellä kortilla näet samalla hinnalla kaikki Punamustien Veikkausliigan, Naisten Liigan, Suomen Cupin ja Liigacupin kotiottelut.

Kuva: Kalevi Hämäläinen