Logo Retro

Tiedote muutoksista PK-35 Vantaan organisaatiossa

PK-35 on johtava suomalainen jalkapalloyhteisö. Naiset ovat Suomen mestareita, miehet nousivat Veikkausliigaan, A- ja B-pojat pelaajat SM-karsintasarjassa ja B-tytöt ovat Suomen mestareita.

Miesten ja naisten edustusjoukkueista vastaava PK-35 Vantaa ry yhtiöittää miesten joukkueen toiminnan kaudelle 2016. Yhtiöittäminen vaatii vielä Palloliiton hyväksynnän. Yhtiön osakkaiksi tulevat Pablo Couñago, Markku Hynninen ja Shefki Kuqi.

Yhtiöittäminen on saanut hyväksynnän sekä PK-35 ry:n että PK-35 Vantaa ry:n puolelta. Yhtiön toimintaa säätelee PK-35 Vantaa ry:n ja osakeyhtiön välinen sopimus, joka määrittelee, miten osakeyhtiön tulee hoitaa talouttaan ja miten yhtiö raportoi siitä PK-35 Vantaa ry:lle. Lisäksi sopimuksessa määritellään sopimuksen purkuehdot. Yhtiön toimintaa säätelee myös osakkaiden keskenään tekemä osakassopimus.

PK-35 Vantaan naisten liigajoukkue jatkaa omana organisaationaan PK-35 Vantaa ry:n alaisuudessa.

Henkilöiden rooleista osakeyhtiössä on sovittu, että Shefki Kuqi ja Pablo Couñago vastaavat urheilullisesta puolesta ja Markku Hynninen talouden johtamisesta.

Myynti- ja markkinointijohtajaksi on nimetty Jari Hautala, joka raportoi Markku Hynniselle.

Jari Hautalalla on vahva tausta urheilutoiminnasta ja myynnistä. Hän on toiminut toiminnanjohtajana Kouvoissa ja urheilupäällikkönä ONMKY:ssä. Lisäksi hän on tehnyt projektiluontoisia tehtäviä MyPassa, Koripalloliitossa sekä HNMKY:ssä. Viimeiset vuodet hän on keskittynyt tapahtumaliiketoiminnan kehittämiseen ja myyntiin.

This Post Has One Comment

1. Ilkka Jorasmaa

Hyvällä tiellä PK -35! Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin, helppoa se ei ole mutta mielenkiintoista. Hyvää tekemällä saavuttaa hyviä tuloksia.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

PK-35 Vantaa is a football club dedicated to women’s football. The women’s team competes for the Finnish championship in the Women’s League (Naisten Liiga). PK-35’s affiliate clubs are PK-35 (500 members) and Vantaan Jalkapalloseura (1500 members).

ORIGINATING FROM VYBORG

The roots of PK-35 Vantaa date back to 1935 and the city of Vyborg, where 36 footballers came together at the club’s inaugural meeting. This meeting held on 19th September 1935 elected to name the club Vyborg Football Club, or ViPK.

The club’s operations resumed in Vyborg all the way to the year 1939, at which time the club was disbanded because of the war. Operations were reinstated in Helsinki in 1948 and the club’s name was changed to Pallokerho-35 ry.

ENDING UP IN VANTAA

The men’s and women’s first teams migrated to Vantaa for the 2009 season. Since then the team’s operations have gone on in the embrace of Myyrmäki Stadium under the name of PK-35 Vantaa.

The women’s team has won six Finnish Women’s League championships and four national cups. It has also made the round of 32 in the UEFA Women’s Champions League every year that it has competed in it. The men’s teams operation ended after 2016 season.

The club’s goal is to consolidate itself as one of Finland’s leading football clubs in women’s football and to offer players a career path all the way from the minors to the first teams. PK-35 Vantaa provides excellent year-round training conditions not only for the youth already playing for PK-35 and VJS, but also for other young footballers from Vantaa and those who possess a red and black heart.

CONTACT US

CLUB